برگزاری گردهمایی قرآنی بزرگان سران عشایر عرب جنوب غرب خوزستان و شیوخ استان بصره عراق

همزمان با بعث رسول خدا (ص) گردهمایی قرآنی سران و بزرگان عشایر عرب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان با شیوخ عرب استان بصره عراق در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گردهمایی و همایش قرآنی سران و بزرگان عشایر عرب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان با شیوخ عرب استان بصره عراق امروز (سه شنبه ۱۰ اسفند) در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

عشایر در این همایش و گردهمایی قرآنی بر ضرورت الگوگیری از سیره حضرت محمد مصطفی (ص) پیام آور صلح و دوستی تاکید کردند.

 

همچنین عشایر عرب جنوب غرب خوزستان و شیوخ استان بصره عراق در این آئین در راستای الگوگیری از سیره پیامبر و انتقال آن به نسل جوان در چند بند با یکدیگر عهد و پیمان بستند.

 

اتحاد میان اقوام ایرانی و عشایر عرب و تجدید بیعت عشایر غیور عرب خوزستان با رهبر انقلاب از دیگر برنامه‌ها در این گردهمایی بود.

 

 پرهیز از تیراندازی در مناسبت های شادی و ختم و نصیحت جدی به جوانان به دلیل بروز خطر‌ها و ایجاد حوادث ناگوار و تلفات جانی ناشی از آن کاهش هزینه‌های پذیرایی و اطعام در مراسم ختم که حتی الامکان بنا به دستورات قرآن و سنت نبوی و مراعات حال اقشار مختلف مردم، برگزاری دوره‌های پرورشی و کلاس‌های عقیدتی برای جوانان و نوجوانان جهت حفظ اعتقادات در مقابل جریان‌های انحرافی و گمراه کننده با پیگیری و تشویق شیوخ و بزرگان، بکارگیری و تلاش‌های پی در پی جهت زنده نگه داشتن فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر در درگیری‌ها و اختلافات میان افراد طایفه، تشکیل هرچه بیشتر دوره‌ها و محافل قرآنی و آگاهی بخش در مضیف‌های عشایری و استمرار و تکرار اینگونه نشست‌ها در قالب محافل قرآنی از بندهای مورد تفاهم و عهد و پیمان عشایر غیور جنوب غرب خوزستان با شیوخ استان بصره عراق در این همایش بود.

 

کد خبر 1152871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha