بنیاد مستضعفان به اتمام پروژه های نیمه کاره خراسان جنوبی کمک کند

قناعت گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در خراسان جنوبی از دولت‌های قبل نیمه‌کاره مانده است که چنانچه دولت این‌ها را تمام نکند همچنان نیمه‌کاره خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (10 اسفند) در نشست جمع بندی سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی که در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به سفر دو روزه رییس بنیاد مستضعفان به خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از نگاه مثبت رئیس بنیاد مستضعفان نسبت‌ به خراسان‌جنوبی و اینکه این استان را به‌ عنوان پایلوت برای آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان انتخاب کردند، تشکر می کنیم. 


وی افزود: سهمیه استان از مسکن محرومان ابتدا ۵۵۰ واحد بود که با نگاه مثبت رییس بنیاد مستضعفان ۲ برابر شد. 

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به محرومیت این استان در حوزه های مختلف اقتصادی، گفت: خراسان‌جنوبی سومین استان کشور از نظر وسعت و از نظر محرومیت دومین استان کشور است، سطح درآمد خانوارهای شهری و روستایی ۳۱ استان کشور را وقتی بررسی می‌کنیم خراسان‌جنوبی پایین‌ترین سطح درآمدی را دارد. 

 

قناعت با اشاره به اینکه تاخیر چهل‌ساله در مستقل شدن استان باعث شده تا توجه مسئولان خراسان بزرگ به خراسان‌جنوبی کمتر باشد، افزود: خراسان‌جنوبی بهترین مردم، دین‌دار ترین و مردمی ولایی و ارزشی دارد. 

 

وی ادامه داد: بهترین مردم را در این استان داریم که همواره در تمامی صحنه‌ها در میدان حاضر هستند، نمونه آن می‌توان به مراسم ملی و مذهبی و همچنین آخرین انتخابات اشاره کرد که بیش‌ از 76 درصد مردم در پای صندوق‌های رای حاضر شدند. 

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت مردمی است و از طرفی رئیس‌جمهور، نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری نیز هستند و این یک نعمت بزرگ برای مردم خراسان‌جنوبی است، گفت: امروز خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار همه مسئولان قرار دارد و مردم استان در این دوره توقع دارند که اتفاقات بهتری برای استان رقم بخورد. 

 

قناعت با بیان اینکه تعداد 56 پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۹۳۷ میلیارد تومان برای خراسان‌جنوبی برای مشارکت با بنیاد مستضعفان پیش‌بینی کردیم، گفت: طبق برنامه ریزی و پیش بینی صورت گرفته ۴۶۴ میلیارد تومان سهم بنیاد مستضعفان و مابقی یعنی ۴۷۲ میلیارد تومان را سهم استان در نظر گرفتیم که در صورت موافقت ریاست بنیاد مستضعفان می‌توان این تفاهم نامه به امضا برسد. 

 

وی با اشاره به اینکه این‌ها شامل پروژه‌های ۸ دستگاه اجرایی از جمله دفتر امور روستایی استانداری، مدیریت بحران استانداری، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره نوسازی و تجهیز مدارس استان، اداره امور عشایر و سایر دستگاه اجرایی است، اظهار داشت: پروژه‌های بسیار زیادی از جمله استخر سرپوشیده از دولت‌های قبل نیمه‌کاره مانده که اگر دولت این‌ها را تمام نکند همچنان نیمه‌کاره می‌مانند.

 

همچنین «حسین خسروی اسفزار» نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی اهداف بعثت را زنده می‌کند، گفت: رکن اصلی انقلاب در کنار آموزه‌های دینی و رهبری، مردم آن هستند که مسئولان دولت و بنیاد مستضعفان هر چه خدمات به مردم بیشتر ارائه دهند اعتماد مردم به نظام نیز بیشتر خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1152894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha