بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های عرب زبان

سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) بازتاب گسترده ‌ای در رسانه‌ های عرب زبان داشت.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام:  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز سه شنبه دهم اسفند ماه در سخنانی به مناسبت خجسته عید مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص)، مهمترین هدیه اسلام و بعثت به بشریت را دعوت به « تفکر و عقلانیت » و «تزکیه و مفاهیم اخلاقی » برای مقابله با جاهلیت دانستند و و با اشاره به شکل گیری جاهلیت مدرن در غرب به‌ صورت سازمان ‌یافته و با ابعاد گسترده ‌تر تأکید کردند: امروز مظهر واضح و کامل جاهلیت مدرن، رژیم مافیایی امریکا است که اساساً یک رژیم بحران‌ ساز و بحران ‌زیست است.

 

در همین راستا، سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در  شبکه های خبری و رسانه های عرب زبان بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از آنها بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری را در صدر خبرها و گزارش های خود قرار دادند.

 

العهد

شبکه خبری العهد  لبنان نوشت: امام خامنه ‌ای ریشه بحران در اوکراین را به غرب مرتبط دانست و خواستار توقف جنگ اوکراین شد.

این شبکه بیانات مقام معظم رهبری را به طور کامل منتشر کرد و نوشت:  حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای تاکید کردند که آمریکا «بحران ‌ساز و بحران‌ زیست» و اساساً یک «رژیم مافیایی» است که شبکه‌ه ای مافیای سیاسی، اقتصادی و اسلحه‌سازی در درون آن، از گسترش بحران ها در جهان، تغذیه و ارتزاق می ‌کنند.

 

 

السومریه نیوز

 

شبکه «السومریه نیوز» عراق نیز سخنان مقام معظم رهبری در صدر اخبار خود قرار داد و اعلام کرد که رهبر ایران، اتفاقات اوکراین، نتیجه مداخله آمریکا است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) گفتند که آمریکا «الگوی کامل جاهلیت مدرن» است.

ایشان فرمودند: آمریکا یک رژیم مافیایی است، مافیای اقتصادی، سلاح‌ها و انواع باندهایی که کشور را کنترل می‌ کنند و پشت سر دولت‌های آمریکایی می‌ ایستند و رئیس ‌جمهور نصب می‌ کنند.

 

المنار

شبکه المنار لبنان هم گزارش داد: آمریکا یک رژیم مافیایی است، مافیای اقتصادی، سلاح‌ها و انواع باندهایی که کشور را کنترل می‌ کنند.

امام خامنه ‌ای همچنین خواستار توقف جنگ در اوکراین شد و ریشه بحران را به سیاست آمریکا و غرب مرتبط دانست.

ایشان بر مخالفت با جنگ در هر جای جهان تاکید کردند و فرمودند که ما نابودی زیرساخت ‌های ملت‌ها را تایید نمی‌ کنیم و این موضع ثابت ما است.

 

 

روسیا الیوم

 

شبکه خبری «روسیاالیوم » نیز به بازتاب سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت که رهبر جمهوری اسلامی ایران بیان کردند که آمریکا، اوکراین را به این وضع کشاند.

 

آیت الله علی خامنه ای همچنین آمریکا را «الگوی کامل جاهلیت مدرن» دانستند.

 

رهبر جمهوری اسلامی ایران ادامه دادند که ما با جنگ، کشتار مردم و نابودی زیرساخت ها در هر جا که این اتفاق بیافتد مخالفیم و این موضع قاطع ماست.

 

المیادین

شبکه المیادین هم به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری پرداخت و به فرمایشات ایشان درباره ضرورت توقف جنگ اوکراین اشاره کرد.

 

سانا

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم با انتشار سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای این بخش از سخنرانی معظم له را در مورد بحران اوکراین برجسته کرد و نوشته که رهبر جمهوری اسلامی ایران گفتند که اوکراین قربانی سیاست تنش‌ زای آمریکا است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که اوکراین قربانی سیاست تنش‌آفرینی و درگیری آمریکا در همه کشورهای جهان شده است.

 

رهبر انقلاب اسلامی با تبیین سیاست های غلط کاخ سفید، آمریکا را مسئول بحران اوکراین دانستند و حمایت خود را از توقف جنگ در اوکراین اعلام کردند.

 

خبرگزاری المعلومه

 

خبرگزاری «المعلومه» نیز سخنان رهبر معظم انقلاب را در صدر خبرهای خود قرار داد  و نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه ‌ای روز سه‌ شنبه با تأکید بر اینکه اوکراین قربانی سیاست‌های ایالات متحده آمریکا مبتنی بر تنش‌آفرینی شده است، گفتند که ما مخالف جنگ و ویرانی در هر منطقه از جهان هستیم.

 

 

میدل ایست نیوز

 

شبکه خبری تحلیلی «میدل ایست نیوز» هم نوشت که آیت الله خامنه ای ضمن تأکید بر طرفداری ایران از توقف جنگ در اوکراین، ریشه این بحران را در سیاست های آمریکا دانستند.

 

رهبر ایران، در سخنرانی خود به مناسبت روز مبعث پیامبر اسلام، رژیم ایالات متحده آمریکا یک رژیم بحران ساز و بحران زیست خواندند که از بحران تغذیه می کند.

 

ایشان آمریکا را یک رژیم مافیایی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیایی دانستند که سیاست های این کشور را در دست دارند و اداره می کنند و کنترل کشور در دستان آنهاست و در کشورها عده ای را سر کار می آورند یا برکنار می کنند.

 

آیت الله خامنه ای تحولات امروز اوکراین را نیز قربانی همین سیاست بحران سازی دانستند و گفتند که آمریکا اوکراین را به این نقطه رساند با ورود در مسایل داخلی آن کشور و راه انداختن اجتماعات علیه دولت ها و حرکت مخملی به وجود آوردن یا کودتا رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضان این دولت را برداشتن یا گذاشتن طبیعتاً به این نقطه می رسد.

 

ایشان گفتند که ما البته با جنگ و تخریب در هر کجا مخالف هستیم و این سیاست ثابت ماست. ما با کشته شدن مردم با تخریب زیر ساخت های ملت ها را تایید نمی کنیم. ما مانند غربی ها نیستیم که اگر چنانچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی را تبدیل به عزا کنند بگویند این مبارزه با تروریست است.

کد خبر 1152932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha