احیا و مرمت اماکن تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی ورامین در دست اقدام قرار گرفت

احیا و مرمت اماکن تاریخی و فرهنگی بخش مرکزی ورامین طی نشستی در دست اقدام قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، نشست هم‌اندیشی و همکاری احیا بناهای تاریخی بخش مرکزی ورامین با حضور بخشدار مرکزی ورامین و مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی برگزار شد.

سید محمد زاهدی بخشدار مرکزی ورامین  با اشاره به اینکه ورامین شهر ملی شیشه و آبگینه کشور ثبت شده و سرزمینی با پشتوانه غنی تاریخی می باشد اظهار داشت: ورامین با وجود بستر بناها و آثار تاریخی بی شمار می تواند قطب گردشگری و صنایع دستی استان تهران شود.

وی در ادامه افزود: هر بنایی نیازمند رسیدگی مستمر است؛ در اصل هیچ بنا و عمارتی بدون رسیدگی مستمر پایدار نخواهد ماند و این بستر تاریخی در استان تهران نیازمند نگاه ویژه مسئولان حوزه میراث را طلب می کند.

بخشدار مرکزی ورامین ضمن تاکید بر آماده سازی زمینه گردشگری در منطقه در سایه رونق و بهسازی اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: امروز نیاز هر انسانی ، آگاهی از تاریخ و فرهنگ منطقه زندگی خود می باشد که ما در سال های اخیر خوشبختانه با ایجاد بوم گردی در راستای جذب گردشگر رو به رو شده ایم که باید متقابلاً حمایت های گوناگونی را در راستای ترویج فرهنگ این حرکت در نظر بگیریم.

زاهدی در ادامه عنوان کرد: وجود دفتر نمایندگی میراث فرهنگی با این شرایط موجود تاریخی در این شهرستان زیبنده این شهر متمدن و  تاریخی نیست و باید مسئولان این حوزه در این شهرستان اداره میراث فرهنگی مستقل ایجاد کنند، با همکاری دو جانبه و فرآهم آمدن امکانات، می توان گامی مؤثر در راستای توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی با رویکرد اشتغال‎زایی در بخش مرکزی ورامین برداشت.
هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی با تاکید بر حفظ و نگهداری آثار باستانی و ترویج فرهنگ گردشگری اذعان کرد: ورامین یکی از سرمایه های تاریخی ورامین به جهت جذب گردشگر و توریست است که یکی از برنامه های بنده در هفته آینده بازدید از این منطقه کهن و تاریخی هست.

وی در ادامه افزود: سپردن مدیریت احیا و بهره برداری برخی مجموعه‌های تاریخی مثل منازل یا ابنیه های قدیمی به بخش خصوصی، منجر به ایجاد جریان حیات فرهنگی و ارتقاء کیفیت بهره برداری آنها می شود که در این راستا ما با ارائه تسهیلات این موضوع را میسر کرده ایم .

کد خبر 1152945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha