فعالیت در عرصه فرهنگ عمومی نیازمند حرکت انقلابی و جهادی است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه عرصه فرهنگ به‌ویژه فرهنگ عمومی نیازمند فعالیت‌های جهادی و انقلابی است گفت: متاسفانه سبک زندگی اسلامی در عرصه گفتمان‌ها کاهش پیدا کرده و حرائم رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با محوریت بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اشاره به کاهش شیوع سویه امیکرون و تعداد فوتی‌ها در روزهای اخیر خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به‌منظور تداوم سیر نزولی این بیماری در استان شد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد که فرمودند: "جهاد زمانی است که یکی از اهداف دشمن را هدف قرار دهیم." اظهارکرد: هر تلاشی جهاد نیست. بلکه جهاد هدف‌گیری اهداف دشمن است. آنان در تلاش هستند تا ما را درگیر جریاناتی کنند که با پاسخگویی به آنان، از اهداف و برنامه‌هایمان به‌ویژه جهاد تبیین غافل شده و دستاوردهای انقلاب را بازگو نکنیم.

 

وی با بیان اینکه نباید وارد معرکه پیچیده دشمن شویم گفت: دشمن با نفوذ خزنده و تغییر ذائقه مردم به دنبال جایگزینی فرهنگ خود است زیرا با درگیر شدن به این مسائل، از فرهنگ خود غافل می‌شویم.

 

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: دشمن در معادله جدید با ایجاد شبهات جدید ما را وادار به واکنش می‌کند تا از تبیین ارزش‌های جامعه غافل شویم و فرهنگ خود را در سایه این غفلت بر جامعه حاکم کند.

 

*تغییر سبک گفتمان فرهنگی فرزندان

وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ به‌ویژه فرهنگ عمومی نیازمند فعالیت‌های جهادی و انقلابی است تصریح کرد: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب، از سبک زندگی اسلامی غافل شدیم که نتیجه آن تغییر سبک گفتمان فرهنگی فرزندانمان است و دشمن در حال رخته در حوزه‌های مختلف فرهنگ است.

 

امام جمعه رشت تاکید کرد: متاسفانه سبک زندگی اسلامی در عرصه گفتمان‌ها کاهش پیدا کرده و حرائم رعایت نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز تمام ناهنجاری‌ها را به گردن مسئولان می‌اندازیم و کسی خود را موظف نمی‌داند اذعان کرد: این درحالی است که همه مردم برای دفاع از آموزه‌های اسلامی و قرآنی چون امر به معروف و نهی از منکر موظف هستد.

 

فلاحتی فرهنگ را زیربنای همه امور جامعه که منجر به تعالی می‌شود، دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی بزرگترین سامانه هر استان است و همه دستگاه‌های عضو موظف به حضور در جلسات آن هستند.

 

* باید معضل پسماند و رودخانه‌های آلوده گفتمان رسمی شهر شود

وی با بیان اینکه پسماند از دغدغه‌های مهم استان است که رفع آن را نیازمند فرهنگ‌سازی است متذکر شد: باید معضل پسماند و رودخانه‌های آلوده شهر، شکل گفتمان رسمی به خود بگیرد. مشارکت مردم در این حوزه نیاز است و باید مردم را آگاه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بااشاره به آزادسازی سواحل که به همت دولت صورت گرفت خاطرنشان ساخت: متاسفانه نهادهای مربوط به نطام بخش اعظمی از سواحل را تصرف کرده بودند که با ورود جهادی دولت این معضل برطرف شدو نیازمند این اقدام انقلابی و جهادی در همه عرصه‌های فرهنگی هستیم.

 

کد خبر 1152978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha