سند راهبردی علم و فناوری گلستان تا افق ۱۴۰۴ تدوین شد

رضایی گفت: سند راهبردی پارک علم و فناوری استان گلستان در افق ۱۴۰۴ تدوین شده که شامل ۲۰ برنامه اقدام است.

«حامد رضایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از یکسال کار کارشناسی و بررسی‌های انجام شده، سند راهبردی پارک علم و فناوری استان تا افق ۱۴۰۴ با استفاده از اسناد بالادستی مانند سند جامع نقشه علمی کشور، راهبردها و اهداف کلان نقشه، شاخص‌های این مجموعه و هم چنین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تدوین شده است؛ ضمن اینکه در تدوین این سند اهداف کلان توسعه استان نیز در نظر گرفته شد.

 

معاون پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه برای تهیه این سند راهبردی، کار میدانی انجام شده است، گفت: عوامل درونی و بیرونی موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های این سند شناسایی و در نهایت ۲۰ برنامه اقدام به صورت کمی مشخص شد.

 

وی درباره برآوردهای اعتباری برای تحقق سند راهبردی پارک علم و فناوری استان افزود: در این سند هزینه نیروی انسانی، تعمیر و نگهداری، توسعه مراکز فناوری، حمایت‌های مالی، خدمات و لوازم مصرفی و هم چنین توسعه اکوسیستم پارک در شهرستان‌ها دست‌کم به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از محل درآمدها و بخش دیگر از منابع دولتی تامین خواهد شد.

 

رضایی هم چنین گفت: براساس این سند، توسعه فیزیکی ۲۵ هزار مترمربعی برای راه اندازی مراکز نوآوری و رشد پیش بینی شده است که می تواند زمینه استقرار ۱۷۰ واحد را به صورت همزمان در این مجموعه فراهم کند.

 

کد خبر 1152990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha