مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز مردم نیست

معاون فنی جهاد کشاورزی شیروان گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، مردم نگرانی بابت تهیه مرغ گرم نداشته باشند زیرا که مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز نداریم.

«اسماعیل سیاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به حمایت های صورت گرفت از مرغداری ها و وضعیت مناسب جوجه ریزی ها، تمامی مرغداری های شهرستان فعال هستند و هر کیلوگرم مرغ گرم 290 هزار ریال و مرغ منجمد 200 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد.

 

معاون فنی جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به ایام نوروز و خرید بیشتر مردم، تولید گوشت مرغ گرم این شهرستان در اسفندماه، هزار و 500 تُن است.

 

سیاح عنوان کرد: این شهرستان بیشترین تعداد مرغداری های سطح استان را دارد و 68 درصد مرغ خراسان شمالی در این شهرستان تولید می شود که ماهانه هزار تُن مرغ گرم در این شهرستان تولید و علاوه بر تامین سهمیه مورد نیاز شهرستان به سایر استان ها و شهرهای دیگر تحویل داده می شود.

 

وی اضافه کرد: میزان سهمیه گوشت مرغ  منجمد تنظیم بازار شهرستان در اسفندماه ۲۶ هزار و 265 کیلوگرم است که برای امنیت و نیاز بازار توزیع مرغ منجمد توسط مباشر، جذب و توزیع خواهد شد.

 

وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ منجمد تصریح کرد: اینک قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد از 245 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته که قبلا استقبال زیاد نبود ولی با توجه به این کاهش قیمت این سری استقبال خوبی خواهد شد.

 

 معاون فنی جهاد کشاورزی شیروان گفت: ظرفیت تولید مرغ این شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

 

به گفته سیاح شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال را دارد.

 

کد خبر 1152997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha