۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان خدمت رسانی می کنند

به گفته صالحی، ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان زنجان خدمت رسانی می کنند که از این تعداد ۵۶ مرکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: 160 مرکز نیکوکاری در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه در سطح استان با مجوز و نظارت کمیته امداد استان زنجان و مدیریت مردمی فعالیت دارند که از این تعداد 56 مرکز به صورت تخصصی در بخش های اشتغال و کارآفرینی، زکات، فرهنگی، مشاوره و مددکاری، مسکن، ایتام و امور حقوقی به جامعه هدف ارائه خدمت می نمایند.

 

روح اله صالحی ادامه داد: مراکز نیکوکاری به عنوان بازوان اجرایی این نهاد در محرومیت زدایی نقش بی بدیلی در خدمت رسانی به اقشار نیازمند دارند.

 

وی با بیان اینکه، هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور مردم به مردم است، افزود: این مراکز به صورت کاملاً داوطلبانه و مردمی ایجاد گردیده و با بهره گیری از ظرفیت های مردمی به صورت محله مبنا و تخصصی در حوزه ترویج فرهنگ خیر و احسان فعالیت دارند.

 

این مسئول در ادامه به ساخت مسکن مددجویی از محل زکات خبر داد و گفت: تأمین سرپناه و مسکن مناسب برای مددجویان عزیز تحت حمایت یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد در کنار ارائه سایر خدمات است .

 

صالحی با بیان اینکه ارائه خدمات مسکن یکی از ارکان مهم توانمندسازی مددجویان عزیز تحت حمایت است، تأکید کرد: به‌منظور فراهم شدن زمینه توانمندسازی جامعه هدف و سرعت بخشی و تسهیل گری در این بخش توسعه خدمات فکری و فرهنگی، ایجاد اشتغال و تأمین مسکن مناسب برای مددجویان عزیز تحت حمایت به‌عنوان ارکان مهم توانمند ساز مورد توجه بوده و ارائه خدمات مؤثر و هدفمند در این سه محور، از برنامه‌های اصلی این  نهاد در حوزه توانمندسازی است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ساخت مسکن برای مددجویان عزیز تحت حمایت از طریق هم افزایی منابع داخلی این نهاد، کمک های خیرین و جمع آوری زکات انجام می شود، هم افزایی و مشارکت خیران ونیکوکاران در اجرای برنامه های حمایتی وتوانمندسازی این نهاد موجب ارتقاء اثر بخش خدمات شده و نقش بالایی در تحقق اهداف سازمانی این نهاد در حوزه توانمند سازی می شود.

کد خبر 1153000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha