کمیته امداد کرمان در جهاد خدمت/ از پرداخت ودیعه مسکن و حمایت بیماران تا توجه به جوانان نخبه

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با تشریح خدمات انجام شده توسط این نهاد در زمینه های مختلف، گفت: تلاش ما از بین بردن چرخه فقر بین نسلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، چهارشنبه(۱۱ اسفند) در نشست خبری با تشریح گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده، گفت: در سال جاری۱۳ هزار و ۳۲۲ فرصت شغلی با اعتبار ۴۷۲ میلیاد تومان ایجاد شد.

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از حمایت های ویژه در طرح های اشتغال خبر داد و از جمله این حمایت ها به تامین علوفه دام های از قبل خریداری شده برای مددجویانی اشاره کرد که دام آنان بر اثر سیل آسیب دیده است و گفت: هزار تُن یونجه با هزینه سه میلیارد تومان و ۳۱۰ تُن کنسانتره تحویل مددجویان شد.

 

 



وی با اشاره به حضور ۵۰۰ نفر دانشجو و فارغ التحصیل مددجوی کمیته امداد در رویداد بزرگ کارآفرینی با عنوان " از خانه تا کارخانه" با همکاری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در این رویداد متوجه نخبگان و مخترعانی شدیم از جمله فرزند یتیم مددجو در فاریاب که چند اختراع بزرگ کشوری دارد.

 

 



صادقی برگزاری دوره آموزشی مهارت در راستای ایجاد اشتغال و استعدادیابی؛ برگزاری کلاس های آموزشی و پرداخت هزینه های مربوطه برای شرکت فرزندان مددجو در آزمون استخدامی را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: هدف، از بین بردن چرخه فقر بین نسلی است.

 

 



وی در ادامه با اعلام این مطلب که در حال حاضر حق بیمه سه هزار و ۸۰۰ نفر توسط ‌کمیته امداد پرداخت می شود که از این تعداد، به زودی ۳۰۰ نفر بازنشسته می شوند؛ گفت: همچنین حق بیمه سه هزار و ۲۰۰ نفر در روستا و عشایر نیز پرداخت می شود که ۱۰۰ نفر آنان بازنشسته شده و مستمری دریافت خواهند کرد.

 

 


مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از شناسایی و حمایت از ۱۱ هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه خبر داد که ۹۵ درصد آنان غیر مددجوی کمیته امداد هستند و افزود: هفت هزار و ۴۵۰ مادر باردار و شیرده مبتلا به سوء تغدیه را نیز حمایت می کنیم که در مجموع برای این کودکان و مادران ۱۹ و نیم میلیارد تومان هزینه کردیم.

 

 



وی بیمه تکمیلی ۴۴۳ نفر بیمار صعب العلاج، تهیه ۱۲ هزار سبد بهداشتی برای بیماران صعب العلاج و نیازمند، پرداخت ۱۰ میلیارد تومان هزینه درمان و تامین هزینه اسکان و ایاب ذهاب این بیماران را از دیگر اقدات شاخص کمیته امداد استان عنوان کرد.

 



صادقی با توجه به اهمیت ارائه خدمات غیرحضوری و کم هزینه از افتتاح سامانه سراسری "امداد هوشمند" خبر داد و اظهار کرد: افراد نیازمند و غیرمددجوی کمیته امداد نیز می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

 



وی تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۰ نفری از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان را آماری قابل توجه خواند و در ادامه به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان وام قرض الحسنه کارگشایی در سال جاری و از طریق صندوق امداد ولایت و بانک رسالت اشاره و تصریح کرد: امسال بیش از ۹ میلیارد تومان ودیعه مسکن پرداخت کردیم که در مجموع تاکنون ۳۷ میلیارد تومان ودیعه مسکن برای مددجویان پرداخت شده است.

 



مدیر کل کمیته امداد استان کرمان همچنین به اهدای ۴ هزار و ۶۹۰ سری جهیزیه با هزینه ای بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان و اعلام اسامی ۸۶ هزار خانواده مددجو برای معافیت از آب و برق و گاز در صورتی که الگوی مصرف را رعایت کنند‌ نیز اشاره کرد.

 



وی در خصوص حمایت از مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل زده جنوب استان گفت:  ۱۰ میلیارد تومان فقط وسایل منزل اعم از آبگرمکن و بخاری گازی و کولرهای آبی و گازی و دام برای این خانواده ها خریداری و علاوه بر این، یک ماه مازاد حقوق به آنان پرداخت کردیم.

 




صادقی به ساخت مسکن برای مددجویان هم اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین حقوق برای یک خانواده پرجمعیت مددجوی کمیته امداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است افزود: مولدهای فقر بیرون از کمیته امداد است و اگر عدالت اجتماعی به نحو مطلوب انجام شود این همه فقر نداریم.

 

 



وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از زوج های نیازمند نابارور از طریق مرکز نیکوکاری "بُشری" که نزدیک دو هزار نفر در آن ثبت نام کردند؛ گفت: این زوج ها در هزینه درمان مشکل دارند و میانگین هزینه درمان هر یک ۱۵ میلیون تومان است.

 




مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در پایان از برگزاری جشن احسان و نیکوکاری طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ اسفند خبر داد و با بیان اینکه طرح " همسایه مهربان" از برنامه های جدید این جشن است؛ افزود: درآمد سال گذشته جشن نیکوکاری در استان ۴۸ میلیارد تومان بود.

 

 

کد خبر 1153019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha