اثرگذاری جهاد تبیین، نیازمند ارتباط چهره به چهره است

یکی از اساتید حوزه جهاد تبیین و موسسه فرهنگی مبشران به اهمیت مسئله جهاد تبیین اشاره کرد و حضور در این عرصه را واجب و تکلیف دانست و گفت: اثرگذاری جهاد تبیین نیازمند ارتباط چهره به چهره با مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «محمدهادی صالح پرور» از اساتید حوزه جهاد تبیین امروز چهارشنبه در نشست یک روزه مجاهدین عرصه تبیین با اشاره به اهمیت مسئله جهاد تبیین و تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، حضور در این عرصه را واجب و تکلیف دانست.

 

وی، شرط اول جهاد تبیین را «ارتباط» دانست و گفت: در کنار مردم بودن، گفتگو کردن و نزدیک بودن با مردم از جمله موضوعاتی است که در جهاد تبیین باید به آن توجه کرد.

 

حجت الاسلام صالح پرور، پیامبر گرامی اسلام (ص) را بهترین الگو در تبلیغ و جهاد تبیین و ارتباط گیری با قشرهای مختلف مردم بیان کرد و افزود: تبلیغ چهره به چهره بسیار با اهمیت و اثر گذار است و اگر ما بخواهیم یک طلبه خوب و اثر گذار باشیم باید بیشتر در کنار مردم و همراه آنان باشیم.  

 

این استاد حوزه جهاد تبیین به مزیت های ارتباط چهره به چهره در مقابل منبر پرداخت و اظهارکرد: تبلیغ چهره به چهره نسبت به منبر فعال‌تر و کم هزینه تر است و همچنین باعث تغییر فضای ذهنی مردم می شود.

 

وی امامان روستا و محلات را به حضور میدانی در عرصه عمل و تبلیغ دین توصیه کرد و گفت: امامان محله و روستا باید برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب، از مسجد خارج شده و به سمت پارک‌ها و خیابان‌ها رفته و با مردم به خصوص جوانان ارتباط چهره به چهره و نزدیک‌تر برقرار کنند.

 

حجت‌الاسلام «ناصر هدایتی» سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در ابتدای این نشست، ساماندهی فعالیت های تبلیغی و دینی در روستاها و محله ها را از اهداف برگزاری این دوره معرفی کرد و گفت: در این نشست یک روزه قرار است امامان محله و روستاها برای حل مشکلات اولویت دار، به سرجمع نهایی و راهکارهای اصولی دست یابند.

 

 

وی تبادل تجربیات و ارائه راهکار در حل موضوعات مختلف را از دیگر اهداف این نشست اعلام کرد و افزود: برای حصول نتیجه بهتر، گروه های 10 تا 15 نفره از امامان روستاها و محله ها به صورت گعده تشکیل و راهکارهای مرتبط با موضوعات ارائه شده، تبیین می شود.

 

این نشست که با عنوان «همایش بعثت» ویژه امامان روستا و محلات و شریکه الامام در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت، با تجلیل از امامان برتر در عرصه خدمت رسانی مساجد پایان می یابد.

 

 

 

کد خبر 1153051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha