بالغ بر ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در جنوب کرمان توزیع می شود

حمزه احمدی گفت: امسال بالغ بر ۵۰  هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در جنوب کرمان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۱ اسفندماه «حمزه احمدی» با اشاره به این که درختکاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می‌شود و از دوران باستان رواج داشته است، گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان این مطلب که درختان از جمله نعمت های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آنها صیانت کنیم، اظهار کرد: رسانه ها می توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا نمایند و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

وی ابراز کرد: امسال در هفته منابع طبیعی بالغ بر ۵۰ هزار اصله‌ نهال رایگان در بین متقاضیان و بهره‌برداران در سطح جنوب کرمان توزیع می شود.

احمدی با اشاره به اینکه توزیع رایگان نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و کمک به‌ تلطيف هوا انجام مي‌شود، افزود: اين نهال‌ها شامل کهور ایرانی، کنار، گز، استبرق، اوکالیپتوس، ناترک، شب خسب و شیشه شور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: این نهال‌ها پس از بررسی وضعیت اراضی برای غرس نهال از نطر مالکیت، وضعیت منابع آب و خاک، متناسب بودن شرایط اقليمی و باتوجه به نيازهای اکولوژيکی در اختيار متقاضيان قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: این نهال‌ها در ۳ نهالستان خصوصی و ۲ نهالستان دولتی احاله، تولید و تامین شده‌ است.

احمدی خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از نهال‌ها بین اشخاص حقوقی، سازمان‌هایی همچون بسیج سازندگی، هلال احمر، آموزش و پرورش، دهیاری ها، شهرداری ها پادگان‌ها، صنایع و کارخانه‌ها، نهادهای دولتی و غير دولتی توزيع مي‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند تا ۲۱ اسفندماه سال جاری جهت دریافت نهال به اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه و اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مراجعه کنند.

وی در خاتمه ضمن ابراز امیدواری یادآور شد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی" ایران سرسبز - ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی" بتوانيم در اين عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حيات انسان مرتبط است شرکت کنيم.

کد خبر 1153207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha