تخصیص هشت میلیارد تومان اعتبار برای عمران راه‌های روستایی آستارا

​مرحبا با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات نمایندگی هشت میلیارد تومان برای عمران راه‌های روستایی اختصاص داده شد از لایروبی بندر آستارا خبر داد و گفت: پیگیریم تا اعتبارات لازم به پروژه چهار خطه کردن محور مواصلاتی آستارا - اردبیل تزریق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «غلامرضا مرحبا» امروز (چهارشنبه،۱۱ اسفند) در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان آستارا یک عقب ماندگی تاریخی از بعد عمرانی، حوزه سلامت، راه‌های روستایی و پروژه‌های نیمه کاره شهری بعضا با عمر بیست سال داشت که موجبات نگرانی مردم را فراهم کرده بود.

 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان اشاره نمود و تصریح کرد: گازرسانی به ویژه در بخش گاز روستایی و امتداد آن در منطقه سردسیر و صعب‌العبور حیران که تامین سوخت در آنجا دشوار است، راه‌آهن و اسکله همه این‌ها جزو پروژه‌هایی هستند که در شهرستان آستارا مطرحند و از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. 

 

مرحبا به زیرساخت‌های ورزشی شهرستان آستارا و استادیوم وحدت آن  اشاره کرد و افزود: آستارا دارای یک تیم در لیگ دست اول فوتبال است و با توجه به اهمیت این موضوع تلاش کردیم که امکانات و تجهیزات لازم را برای آن‌ها فراهم و موانع را تا جایی که امکان دارد برطرف سازیم. 

 

وی ضمن تاکید بر لایروبی بندر آستارا با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی در این حوزه انجام شده است اضافه کرد: از آنجا که در سنوات قبل امر لایروبی به شکل منظم و مستمر انجام نشد این امر باعث شد که بندر آستارا نتواند با ظرفیت کامل خود فعالیت کند اما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم این امر هم‌اینک در حال انجام است.

 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس با اشاره به پروژه پل راه آهن و وضعیت نابه‌سامانی که در آنجا ایجاد شده افزود: جلسات متخلفی را در این راستا تشکیل دادیم و حتی توسط وزرای راه و شهرسازی و نمایندگانی از کشور همسایه که متولی راه اندازی بارانداز هستند سفرهایی انجام گرفت اما متاسفانه علی رقم وعده‌هایی که داده شده هنوز موفق به تکمیل این پل نشدیم.

 

مرحبا از جذب اعتباراتی برای تجهیز و رفع نواقص استادیوم آستارا خبر داد و یادآور شد: در بحث اصلاح روشنایی استادیوم با پیمانکار پروژه قرارداد منعقد شده است که امیدواریم با تکمیل آن در ماه مبارک رمضان بازی‌ها بدون مشکل خاصی زیر نور انجام بگیرند.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در بحث سلامت و بیمارستان نیز تاکنون امکانات خوبی برای آستارا اخذ شده است که تهیه و راه‌اندازی دستگاه سی‌ای اسکن، دو دستگاه اکسیژن‌ساز، جذب پرستاران، پزشکان متخصص، تلاش برای تهیه تجهیزات اتاق عمل بیمارستان ویژه ارولوژی، ارتوپدی و جراحی‌های مغز و اعصاب از جمله اقدامات انجام گرفته در این حوزه محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد: در حوزه روستایی هم با توجه به اینکه بودجه‌های عمرانی شهرستانی و استانی بسیار محدود و ناچیز هستند از محل اعتباراتی که در اختیار نمایندگان قرار دارد حدود هشت میلیارد تومان برای عمران راه‌های روستایی به بنیاد مسکن و اداره راهداری اختصاص دادیم و انتظار داریم با مشخص شدن پیمانکاران به زودی شاهد اجرای این پروژه‌ها باشیم.

 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از تخصیص اعتبارات لازم به استان گیلان و این شهرستان اضافه کرد: آستارا در منطقه صفر مرزی قرار دارد و از مرکز استان گیلان بسیار دور است بنابراین لازم است با توجه به تردد اتباع خارجی اقدامات عمرانی لازم در آن به نحو بهینه انجام گیرد.

 

مرحبا چهار خطه کردن محور مواصلاتی آستارا - اردبیل را نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان اعلام و خاطرنشان کرد: از سمت اردبیل اقدامات خوبی در این پروژه انجام و تونل دوم هم احداث شده است اما در استان گیلان هنوز پروژه روند مناسبی ندارد که پیگیریم با تزریق اعتبارات لازم روند عملیات اجرایی آن سرعت بگیرد.


 

کد خبر 1153211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha