اثر هنری «موکب پرواز» در فضای مجازی رونمایی شد

همزمان با بیست و هفتم رجب مصادف با بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) اثر جدید هنرمند آران و بیدگلی با عنوان «موکب پرواز» در فضای مجازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با بیست و هفتم رجب مصادف با بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) اثر جدید هنرمند آران و بیدگلی با نام «موکب پرواز» در فضای مجازی رونمایی شد.

 

خالق این اثر هنری در این باره اظهار داشت: طرح و‌ ایده خلق شده این اثر از سری طرح های فانتزی ، منحصر به خالق اثر با تکنیک سماع خط، استفاده از قلم راپید روترینگ ، ماژیک و روان نویس های رنگی روی کاغذ مقوای گلاسه شکل گرفته و در ابعاد ۶۰ در ۴۰ سانتی متر نقاشی شده است.

سعید بوجار آرانی با اشاره به اینکه برای طراحی این اثر هنری افزون بر ۵۰ ساعت کار مفید صرف شده است، افزود: هدیه معنوی این اثر هنری به پاسداشت تلاش های نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه شهرستان کاشان به آیت الله سلیمانی تقدیم شده است که طی مراسمی این اثر به عنوان عیدی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به وی تقدیم خواهد شد.

 

مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی سعید آران و بیدگل افزود: طرح اولیه این اثر را که سیاهه کردم و همزمان با شکل گیری کار برای ادامه آن وقت و زمان را نمی شناختم، با آنکه می دانستم پایان کار چه خواهد شد و کلیت اثر در ذهنم نقش بسته بود ولی دغدغه انتخاب نام برای این تابلو هم از دغدغه های دیگر ذهنم شده بود که مریم خرم شاهی شاعر توانا و برجسته معاصر کاشان در انتخاب نام اثر اینجانب را همراهی کردند.
 

بوجار در خصوص سبک آثار تولیدی سماع قلم گفت: در تکنیک پیش رو لزوما خوشنویسی و یا خط ملاک کار نیست، بلکه رقص در خطوط نوشتاری بر این طرح غالب است و تناسب های فنی و قواعد خوشنویسی در خطاطی اثر رعایت نمی شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: تلاش دارم با بهبودی اوضاع کرونا و فراهم شدن شرایط ، دومین نمایشگاه « سماع خط » را برپا کنم که آثار جدید خلق شده، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

سعید بوجار آرانی کارشناس مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مدیر مسؤول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی سعید آران و بیدگل و از اساتید نقاشی منطقه است که با سابقه بیش از چهار دهه در حوزه هنرهای تجسمی و حداقل سه دهه در امر آموزش تدریس هنر طراحی و نقاشی به علاقه مندان و هنرجویان فعالیت می کند.

 

حاصل فعالیت این هنرمند، تربیت هنرجویانی همچون فاطمه حمامی نصرآبادی هنرمند توان یاب است که شهره جهانی دارد و بیش از یک دهه فعالیت و تلاش سعید بوجار به صورت افتخاری در امر آموزش و به سامان رساندن این هنرمند توان یاب با معلولیت بالای ۸۰ درصد قابل توجه اهل فن و کارشناسان بوده است.

 

سعید بوجار تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر هنری در سبک جدید از سری طرح های «سماع خط» از خود بر جای گذاشته است./

کد خبر 1153214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha