مهیا شدن جوانان کانون  برای برپایی برنامه های ۱۸ اسفند در جوانرود

فردی، گفت: با توجه به اینکه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است جوانان خلاق و فعال کانون در حال تدارک برنامه های متنوع و مختلف این روز هستند.

عارف فردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون های فرهنگی  هنری مساجد که با هوشمندی و هدایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اوایل دهه هفتاد شکل گرفت، به تدریج به کانونی هدایت گر در عرصه فرهنگ و رشد و شکوفایی جوانان مؤمن تبدیل شده است.

 

مسئول کانون سادات جوانرود افزود: مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها هستند که باید از ظرفیت بالای آن ها برای ارتقاء سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.

 

 

وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکزی هستند که می توانند نقش اساسی در پیشبرد امور فرهنگی در مساجد داشته و باعث جذب جوانان می شودند.

 

 

 فردی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه ها با اعمال محدودیت برگزار و در راستای حفظ سلامت اعضا تمامی پروتکل های بهداشتی در کانون اجرا می شود.

 

 

مسئول کانون سادات جوانرود اظهار کرد: برپایی نمازجماعت در تمامی روزه های هفته با حضور اعضا،همزمان با گراميداشت هفته بسيج گلباران گلزار شهدا،برپایی برنامه های ديني، قرآني، فرهنگي، آموزشي، ورزشي در کانون، برگزاری دوره هاي تقويتي و درسي در طول هفته در قالب دوره هاي رفع اشکال ، شناسايي خانواده های نیازمند و توزیع غذاي نذري با حفظ کرامت ،برگزاری مراسمات مذهبی  همچون در سوگ ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مراسم روضه خواني، برپایی محفل انس با قرآن، برگزاری برنامه های متنوع همزمان با هفته کتاب و کتاب خواني، معرفي کتاب(طرح شنبه هاي کتاب)، تجليل از کتابدار و کتابخوان برتر در مسجد ،برگزاری کلاس آموزش قرآن و احکام ،برگزاری سه شنبه های تکریم و سرکشی از خانواده شهدا از شاخص ترین برنامه های اجرایی کانون در طی سال است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون فرهنگی هنری  مساجد جوانان و اعضای کانون در حال پیگیری و تدارک برنامه های این روز مهم هستند و امیدواریم به نحو احسن برگزار شود.

کد خبر 1153398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha