۳۰۷ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم در استان همدان مشغول به فعالیت تحصیلی هستند

نقوی با بیان اینکه ۹۲ هزار دانش‌آموز همدانی در شبکه شاد حضور ندارند ، گفت: ۷۶ روستا در استان از اینترنت محروم هستند که آموزش در آنها به صورت حضوری و یا با ارسال بسته‌های آموزشی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان ، «محمود نقوی»  در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه آموزشی استان مشغول تحصیل هستند ، گفت: ۲۲ هزار معلم و ۴۱ هزار پرسنل در اداره آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان ،  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در استان داریم، افزود: بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی آن است و سرمایه‌ انسانی کشور در آموزش و پرورش تربیت می‌شوند بنابراین نهادهای فرهنگی و مسؤولان باید کمک کنند تا امر آموزش و پرورش به نحو احسن انجام شود.

 

۷۶ روستا در استان از اینترنت محروم هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخشی دیگر به اعتبار مدارس در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدارس در نظر گرفته شده که با این میزان اعتبار مشکلات برطرف شود اگرچه با توجه به گرانی‌ها، امکانات چندانی جذب نشد.

 

وی با بیان اینکه ۴ میلیارد تومان برای مدارس استان پیش‌بینی شده است افزود: در حال حاضر مدارس از نظر مالی به کمک خیرین، اولیا و معلمان سر پا مانده، اما خوشبختانه بر اساس پیگیری‌ها، اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

 

نقوی در ادامه با تأکید بر اینکه ۲۷۶ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۳۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند اضافه کرد: ۹۲ هزار دانش‌آموز در استان معادل ۳۳ درصد از کل دانش‌آموزان به طور مستقیم در شبکه شاد حضور ندارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۶ روستا در استان از اینترنت محروم هستند یادآور شد: آموزش در این مناطق به صورت حضوری و یا با ارسال بسته‌های آموزشی انجام می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه عدم ثبت حضور مستقیم دانش آموزان در شبکه شاد را بعضا به دلیل تبلت یا گوشی تلفن همراه مشترک بین دو یا سه دانش‌آموز دانست و افزود: با بررسی‌های انجام شده تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز موبایل یا تبلت ندارند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری بزرگ ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است، گفت: سرمایه های آموزش و پرورش رشد کرده و آینده جامعه را رقم می زنند.

.

کد خبر 1153399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha