تقویت کانون های مساجد امن ترین مکان برای پرورش صحیح جوانان است

ابدالی پور، مقابله با هجمه های دشمنان را رویکرد مهم کانون های مساجد دانست و افزود: کشف و پرورش استعداد جوانان از اهداف مهم کانون های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(12 اسفند) در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار داشت: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و مقابله با هجمه های دشمنان از اهداف و رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای کودکان، جوانان و نوجوانان از برنامه های مهم کانون های مساجد است، افزود: کانون های مساجد امن ترین مکان برای پرورش صحیح جوانان و نوجوانان است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان خاطرنشان کرد: حضور پیداکردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند کرده و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می‌شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود:  تقویت برنامه های فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت های حوزه فرهنگ و مساجد بستر رشد و ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

 

ابدالی پور ابراز کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت بزرگی در حوزه فرهنگی جامعه هستند که باید از این ظرفیت در راستای ارتقای فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه به خوبی بهره برداری شود.

 

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: سرمایه اصلی ما در کانون‌های مساجد منابع انسانی و نیروهای بی‌ادعای مردمی هستند که اگر آن‌ها نباشند به‌هیچ‌وجه شاهد پویایی فرهنگ در بدنه‌ی مردم نیستیم.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است  برنامه ریزان فرهنگی جامعه با حمایت از منابع انسانی چه از طریق آموزش و در اختیار قرار دادن امکانات حمایت‌های زمینه ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری این قشر را فراهم کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 428 کانون های فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان با رویکرد جذب جوانان و نوجوانان و مقابله با هجمه های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: 24 هزار و 140 نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند که درسامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

 

کد خبر 1153422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha