اشتغال زایی و توانمندسازی دو برنامه اصلی بهزیستی

شرفی با بیان اینکه برنامه اصلی بهزیستی پرداختن به بحث اشتغال زایی و توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: سازمان بهزیستی به دنبال این است تا مددجویان به جای حمایت های موردی، روی پای خود بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسن شرفی» امروز (12 اسفند) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بهزیستی خدمات مختلفی به جامعه تحت پوشش خود ارائه می دهد و گستردگی فراوانی دارد.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی به بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان بحث آگاه سازی از طریق اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره در حال فعالیت در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه خدمت به معلولین یکی از اصول این سازمان است، افزود: خدمت به زنان بی سرپرست و کودکان بدسرپرست نیز از دیگر فعالیت های بهزیستی است.

 

شرفی با اشاره به اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از معلولیت ها گفت: در این راستا بحث غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در حال انجام است و مشاوره های ژنتیکی نیز از دیگر برنامه های بهزیستی جهت پیشگیری از معلولیت ها است.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: غربالگری شنوایی از اهمیت خاصی برخوردار است و از بدو تولد در این زمینه فعالیت داریم و نوزادان در بیمارستان ها هنگام تولد مورد سنجش شنوایی قرار می گیرند.

 

وی در پایان با بیان اینکه برنامه اصلی ما بحث اشتغال زایی و توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: اعتقاد داریم به جای حمایت های موردی اگر مددجویان روی پای خود بایستند برای ما بسیار ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1153428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha