منصفانه دیدن سرانه های فرهنگی یکی از مطالبات حوزه فرهنگ/ رئیس جمهور به پروژه های دارای اولویت ارشاد توجه ویژه ای داشته باشند

رعیت گفت: در حوزه فرهنگی یکی از مطالبات، منصفانه دیدن سرانه های فرهنگی است، به ویژه در استان محروم گلستان که نیاز است به صورت ویژه دیده شود.

«محمد رعیت» در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان گلستان در خصوص مطالبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر رئیس جمهور به گلستان، به خبرنگار شبستان گفت: در حوزه فرهنگی یکی از مطالبات، منصفانه دیدن سرانه های فرهنگی است، به ویژه در استان محروم گلستان که نیاز است به صورت ویژه دیده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: گلستان، استانی صنعتی نیست بلکه استانی کشاورزی است که الان با بحران آب روبرو است، لذا در حوزه فرهنگ همچون فرهنگ صحیح مصرف، چگونه زیستن و خوب زیستن باید بیش از پیش کار کنیم.

 

 

بخش اعظمی از کار فرهنگسازی نیازمند سرمایه گذاری

وی ادامه داد: بخش اعظمی از کار فرهنگسازی نیاز به سرمایه گذاری دارد و این سرمایه گذاری با سرانه مناسب و متناسب دیدن است تا بتوان آینده را بهتر ترسیم کرد.

 

 رعیت خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان پروژه های نیمه کاره متعدد و متنوعی زیادی دارد که طرح ها و تقاضاها نوشته شده است.

 

وی گفت: نمی توان انتظار داشت که همه پروژه ها سریع انجام شود و به یک بازه زمانی نیاز دارد، محدودیت های منابعی دولت را آگاهیم و واقفیم.

 

اتمام پروژه گالری تالار فخرالدین اسعدگرگانی نیاز به اعتبار 5 تا 6 میلیارد تومانی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به دو پروژه اولویت دار شهر گرگان، افزود: اتمام پروژه گالری تالار فخرالدین اسعدگرگانی نیازمند اعتبار 5 تا 6 میلیارد تومانی نقدی است تا بتوان این پروژه عظیم و اثرگذار که به اقتصاد فرهنگ و هنر هم کمک می کند را افتتاح کرد.

 

وی اظهارداشت: انتظار ما از رئیس جمهور این است که از این پروژه به عنوان یک پروژه دارای اولویت در مرکز استان دیده شود و تامین اعتبار شود.

 

رعیت گفت: پروژه بسیار مهم دیگر، تالار مرکزی شهر گرگان است که به بازه زمانی بیشتر دو تا سه ساله نیاز دارد و باید در اولیوت قرار گیرد.

 

وی از ارائه طرح پیشنهادی اجرای دو پروژه ویژه بانوان با همکاری اداره کل بانوان استانداری گلستان خبر داد و افزود: طرح مطالعاتی این دو پروژه انجام و فونداسیون آن با سطح اشتغال سه هزار مترمربع در شرق و غرب استان (شهرهای بندرگز و گنبد) اجرا شده است.

 

حمایت دولت از طرح های دارای اولویت دار و خلاق ارشاد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این پروژه ها به صورت ویژه برای زنان و بانوان گلستانی است و نیاز داریم تا معاونت بانوان ریاست جمهوری نیز از این پروژه ها به عنوان یک طرح دارای اولویت و یک خلاقیت استان حمایت کنند و با تخصیص اعتبارات یک رهاورد و خبر خوبی برای بانوان، زنان و دختران استان باشد.

 

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی این فضا را در اختیار قرار می دهد که مجتمع فرهنگی برای دختران و زنان ما در شرق و غرب استان داشته باشیم.

 

رعیت گفت: در مرکز استان نیز تالار فخرالدین اسعدگرگانی در حضور بانوان در فعالیت ها کمک می کند.

 

وی اظهارامیدواری کرد: رئیس جمهور در این سفر به این پروژه ها به عنوان طرح خلاقانه استان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

 

کد خبر 1153431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha