جوانان کانون ثارالله دغدغه فرهنگی دارند

جوانان عضو کانون فرهنگی هنری ثارالله همیشه دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی داشته اند و افتخارآفرینی آنها در رویداد ملی «فهما» برای رفع این خلاها است.

خبرگزاری شبستان – اردبیل:

 

کانون فرهنگی هنری ثارالله طی سال های اخیر با حضور نوجوانان و جوانان انقلابی توانست نگرش بسیاری خوبی از فعالیت های قرآنی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی از خود نشان دهد.

 

سال جاری کانون فرهنگی هنری ثارالله در سومین رویداد ملی «فهما» مشارکت فعال داشت و همچون دوره قبل توانست در رواق قلم حائز رتبه برتر کشوری شود.

 

برای بازتاب این فعالیت ها و عملکرد کانون مصاحبه اختصاصی با «علی جوانمرد» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثارالله خواهیم داشت که در ذیل می خوانید:

 

- آقای جوانمرد، برای اولین سوال گزارشی کوتاه از معرفی کانون داشته باشید؟

کانون فرهنگی هنری ثارالله در مسجد امام حسین (ع) شهر اردبیل از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده و در سه دوره رویداد ملی «فهما» حضور فعال داشته و تاکنون در دومین و سومین دوره رویداد ملی «فهما» توانسته در رواق قلم حائز رتبه اول کشوری شود.

 

اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی و اجتماعی از جمله فعالیت های است که به همت جوانان در این کانون صورت می گیرد.

 

جوانان عضو کانون فرهنگی هنری ثارالله همیشه دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی داشته اند و افتخارآفرینی آنها در رویداد ملی «فهما» برای رفع این خلاها است.

 

 

- لطفا از افتخاراتی که در سومین دوره فهما دریافت کرده اید توضیح بدهید؟

در این دوره البته تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شد و تلاش کرده ایم تا در حوزه های مختلف این دوره مشارکت فعال داشته باشیم.

 

4 اثر برجسته در 2 حوزه شعر و داستان کوتاه از نویسندگان جوان عضو کانون، «محمد بهرام پور»، «فرید داداش پور»، «علی جبرائیل زاده» و «مهران رحمانی» در رواق قلم ثبت شد و این آثار به عنوان رتبه برتر کشوری انتخاب شد و این برای دومین بار است که در سطح کانون های مساجد کشور توانستیم رتبه برتر را کسب کنیم.

 

- در مورد سایر برنامه های فرهنگی و هنری کانون نیز مطالبی بفرمائید؟

مشارکت اعضای کانون و استقبال آنها از برنامه نشان می دهد که باید برنامه ریزی بیشتر در این خصوص داشته باشیم البته بسیاری از فعالیت ها در حوزه آموزشی است و تاکنون در زمینه پرورش استعدادهای ادبی تلاش کرده ایم تا کلاس های مختلف برگزار کنیم از جمله نشست ادبی و کلاس های آموزش شعرنویسی، نقد و تحلیل ادبی و ... است.

 

 

فعالیت های دیگر نیز مربوط به برنامه های قرآنی از جمله محافل تفسیر و انس با قرآن کریم و طرح تلاوت نور و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری است.

 

برگزاری آئین های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی با حضور نوجوانان و جوانان عضو کانون در مسجد امام حسین (ع) نیز جزو فعالیت های ثابت این کانون است.

 

 

امضای تفاهم نامه کانون و مدرسه نمونه دولتی شیخ مفید برای حضور دانش آموزان در برنامه های فرهنگی و اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» از دیگر اقدام های بود که در سال جاری صورت گرفت و بازتاب بسیار خوبی در بین دانش آموزان داشت.

 

دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در راستای اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» نیز جزو برنامه های ثابت این کانون با مشارکت اعضای کانون بود.

 

 

- در خصوص فعالیت های اجتماعی کانون نیز توضیح بفرمائید؟

البته به دلیل شیوع بیماری کرونا تلاش کرده ایم تا در خدمات عموم مردم به ویژه خانواده آسیب دیده از کرونا باشیم و طی چندین مرحله به همت خیرین کمک های مومنانه بسته معیشتی توزیع کرده ایم.

 

همچنان که مقام معظم رهبری در خصوص حمایت و کمک به نیازمندان را رسالت جهادگران عرصه اجتماعی عنوان کرده اند اعضای این کانون نیز توانستند در این مسئله ورود کنند و نیازهای خانواده های بی بضاعت را تامین کنند.

 

 

توزیع بسته های بهداشتی در بین عموم مردم نیز برای کاهش شیوع بیماری کرونا از دیگر رسالت های اجتماعی این کانون بود که توانست با همت بلند جوانان عضو کانون انجام دهد.

 

- ابعاد بازتاب رسالت های کانون در فضای مجازی را نیز توضیح دهید؟

مقام معظم رهبری توصیه های مهمی برای ورود فعالان فرهنگی به بازتاب برنامه ها در فضای مجازی داشته اند که بچه های این کانون توانستند بخش بسیار زیادی از فعالیت های فرهنگی را از طریق فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی ارائه کنند و حضور نوجوانان و جوانان انقلابی در این برنامه بسیار خوب بود.

 

اجرای مسابقه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی از طریق فضای مجازی و ایجاد کانال های اطلاع رسانی و بصیرتی و برپایی دوره های آموزش مجازی از دیگر فعالیت های این کانون است.

 

بازتاب این فعالیت ها و بازخورد مخاطبان نشان می دهد که باید در حوزه فضای مجازی بیش از پیش فعال باشیم و نوجوانان و جوانان انقلابی عضو کانون این رسالت را به خوبی مدیریت می کنند که نیازمند حمایت هم هستند.

 

- به عنوان آخرین سوال، اگر مطلبی دارید بفرمائید؟

حمایت از سوی خیرین و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به خوبی صورت می گیرد اما بسیار کم است و باید حمایت های زیادی برای انجام فعالیت های فرهنگی شود زیرا باید پاسخگویی نوجوانان و جوانان در حوزه های مختلف باشیم، محدود شدن فعالیت های فرهنگی جزو آسیب های جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

تاکنون امکانات محدودی در اختیار کانون قرار گرفته که نیازمند به روزرسانی و افزایش توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری هستیم.

کد خبر 1153437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha