تعهد و تربیت عامل پرورش صحیح آینده سازان است

مهرافزون با اشاره به اهمیت تربیت در کنار آموزش، گفت: تعهد و تربیت عامل پرورش صحیح آینده سازان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد مهر افزون» امروز(12 اسفند) در دیدار فرهنگیان استان با امام جمعه بروجرد، که به مناسبت هفته امورتربیتی و تربیت اسلامی برگزارشد، اظهار داشت: آموزش و پرورش صحیح مهم ترین گام در راستای پرورش صحیح آینده سازان کشور است.

 

وی افزود: اثرات کلام مربیان پرورشی در جامعه تا بی نهایت ادامه دارد پس باید دقت شود که رفتارهای انسانی را در مسیر دین و هدایت قرار دهند.
 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: آموزش اگر با پرورش همراه باشد ارزشمند است.

 

وی با بیان اینکه نقش و تأثیر معلم در زندگی دانش آموزان بسیار مهم و اثرگذار است، بیان کرد: معلم می‌تواند افراد را به‌گونه‌ای تربیت کند که در آینده تخصص همراه با تعهد و تربیت اسلامی در دانش آموزان شکل بگیرد.

 

مهر افزون شناسایی و آگاهی در امر تربیت افراد را ضروری دانست و اذعان داشت: یکی از شروط موفقیّت در تربیت، شناخت مربی است زیرا انسان موجودی پیچیده است و استعدادهای هر فرد، براساس وراثت و محیط تربیتی او شکل می گیرد پس همان طور که هر فرد دارای شخصیت روانی خاصی است، تربیت او نیز راه و روش های خاص را می طلبد و این هنر یک مربی پرورشی خوب است که بتواند افراد را براساس توانایی ها واستعدادهایشان شناسایی کرده و برای هرکدام روشی خاص درنظر بگیرد.

 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد قرآن را یکی از کاملترین و بهترین کتب تربیتی معرفی کرد و گفت: در آیات بسیاری از این کتاب بهترین وسیله تکامل انسان را تفکر، تعقل و تدبر نام برده شده و فلسفه وجودی تمام دین های آسمانی و رسالت پیامبران را تعلیم و تربیت شمرده است.

کد خبر 1153462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha