لزوم حفظ ارتباط اخلاق پزشکی با فقه

آیت الله دژکام گفت: باید اخلاق پزشکی را بر اساس مبانی علمی دقیق ارتقا دهیم و ارتباط اخلاق پزشکی با فقه که در حوزه های علمیه مورد تاکید است نیز همواره حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 12 اسفند) در دیدار با رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: برای پایلوت بودن فارس برای طرح پزشک خانواده باشد باید طبق اصول، مسیر را ادامه دهد و تلاش های «محمدهادی ایمانیه»، استاندار کنونی فارس موجب باقی ماندن این طرح شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: فضای کشورهایی که در طرح پزشک خانواده موفق بوده اند را در این مدت ما نداشتیم و ارتقایی در طرح پزشک خانواده احساس نمی شود که اصل طرح را پس از مدتی زیر سوال می برد.

وی مدیریت اقتضایی و لحظه ای را کارساز ندانست و بیان کرد: برای ما اخلاق پزشکی و بحث نظام پزشکی حائز اهمیت ویژه است اما در تمدن اروپایی مدیریت و پول در اولویت است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: اکنون اروپا نیز متوجه نیاز به معنویت شده است و انقلاب اسلامی ما در بحث معنویت حوزه های مهمی را مورد توجه قرار می دهد که حوزه پزشکی از جمله آنهاست و کشور ما اخلاق پزشکی را مورد تاکید فراوانی قرار می دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر اخلاق پزشکی، حقوق پزشکی نیز باید مد نظر باشد و اگر حیثیات پزشک تنزل پیدا کند به تمام جامعه و ملت لطمه وارد خواهد شد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید اخلاق پزشکی را بر اساس مبانی علمی دقیق ارتقا دهیم و ارتباط اخلاق پزشکی با فقه که در حوزه های علمیه مورد تاکید است نیز همواره حفظ شود.

کد خبر 1153514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha