سنت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی احیا شود

مرحبا بر احیای باورها، سنت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی تاکید کرد و گفت: تاریخ آستارا و سنت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی باید به نسل امروزی و آینده انتقال داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «غلامرضا مرحبا» امروز(پنجشنبه، ۱۲ اسفند) در آیین رونمایی از آثار ثبت ملی بخش لوندویل که در محل فرهنگ‌سرای شهید رسول عزیزی شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: هیچ موجودیتی بدون تاریخ، هویت و اصل و نسب نمی‌تواند پابرجا و زنده بماند.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس با بیان‌ اینکه باورها و سنت‌های خوبی در آستارا وجود داشته و دارد، افزود: خیلی از این باورها، سنت‌ها و باورها به فراموشی سپرده شده است.

 

وی بر احیای باورها، سنت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی تاکید کرد و گفت: تاریخ آستارا و سنت‌ها و فرهنگ‌های قدیمی باید به نسل امروزی و آینده انتقال داده شود.

 

مرحبا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی و آموزشی عالی باید در این خصوص پیشگام باشند، خاطرنشان‌کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها نیز در راستای انتقال سنت‌ها، باورها و فرهنگ‌های قدیمی به نسل امروزی و آینده تاثیرگذار است و با حمایت دستگاه‌های ذیربط باید اجرا شود.

 

«آرمین حیدریان» نیز در این آیین گزارش عملکرد اتاق فکر شهرستان آستارا در طول ۶ ماه گذشته را به حاضرین ارائه داد.

 

نویسنده و پژوهشگر آستارایی در ادامه سخنرانی خود در خصوص آثار به ثبت رسیده بخش لوندویل در فهرست آثار ملی بارزوا و عروسک ویو به ارائه توضیح پرداخت و از زحمات نماینده مردم در مجلس و رئیس اداره صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آستارا تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است، این آیین به همت اداره صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری بندر آستارا و با مشارکت شهرداری، بخشداری و اتاق فکر شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1153516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha