علمای بزرگی در زمینه پژوهش و پاسخگویی به نیازهای مردم و نظام تلاش کرده اند 

 عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه گفت: علمای بزرگی در زمینه پژوهش و پاسخگویی به نیازهای مردم و نظام تلاش کرده اند که باید قدردان آن ها باشیم. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله محسن اراکی امروز در آئین رونمایی اثر فاخر« الموسوعة الفقهیّة المیسّرة » در دانشکده اصول الدین اظهار داشت: اینکه جمعی از فقها گرد هم بیایند و کمر همت ببندند و تحقیقات پژوهشی اسلامی در حد نیازهای علمی در عرصه های مختلف و برای پاسخ به نیازهای نظام در طبق اخلاص بگذارند، بسیار با ارزش است.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: علمای بزرگی در زمینه پژوهش و پاسخگویی به نیازهای مردم و نظام تلاش کرده‌اند و یکی از شخصیت هایی که از آغاز تشکیل پژوهشکده مجمع الفکر اسلامی ما را یاری کردو گام های بلندی برداشت آیت الله انصاری است که عمر خود را پای آثار گرانقدری از جمله موسوعه گذاشت.

 

وی بیان کرد: این اثر گرانقدر دارای ویژگی‌های مختلفی چون علمی بودن و جامعیت و در دسترسی بودن است که نه تنها در تسریع پژوهش کمک می کند بلکه با ادله راه را باز می کند تا پژوهشگر بتواند پژوهش را به اتمام برساند، از این رو دقیق و مختصر و غنی است.

 

آیت الله اراکی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته عنوان کرد: « الموسوعة الفقهیّة المیسّرة » در نوع خود کم نظیر است و راه را برای پژوهش هموار می سازد، محقق به خوبی توانسته از عهده تحقیق برآید و اثر به گونه ای تدوین شده که گره گشای محققان و پشتیبان فقهای عالی مقام باشد.

 

وی همچنین حمایت‌های آیت الله خامنه ای را زمینه ساز تولیدات علمی در مجمع الفکر اسلامی برشمرد و گفت: موسوعه فقهی میسره، نخستین دانشنامه فقهی امامیه است که به زبان عربی و اساس روش موسوعه نگاری به تدوین فقه پرداخته است.

 

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از جمله آثار در مجمع الفکر که با تلاش علمی علمای شیعه به دست آمده شامل موسوعه تاریخ اسلامی، موسوعه مولفی الامامیه، الروضه البهیه فی الشرح اللمعه المشقیه و و کفایه الاصول و دروس فی العلم الاصول و فرائد الاصول و فقه نظام اقتصادی اسلام و فقه نظام سیاسی اسلام و نظریه الحکم فی الاسلام و اصول فقه نوین و ...است.

کد خبر 1153549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha