ادبیات آذربایجان پیشینه غنی و قابل توجهی دارد

ناظمی گفت: ادبیات آذربایجان پیشینه غنی و قابل توجهی دارد و در حوزه شعر آیینی تولید فکر و شعر فاخر از شاخصه‌های شعرای این دیار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، «سیدقاسم ناظمی»‌ امروز در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر و شانزدهمین جشنواره آوای انتظار که با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بناب برگزار شد، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستانها را از نمونه‌های بارز تحقق عدالت فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: از ابتدای سال جاری مجموعه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهتمام ویژه‌ای به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های استان داشته و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این روند نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر و تحقق عدالت فرهنگی است.

وی افزود: در این جریانی که ایجاد شده است شهرستانها نیز می‌توانند با بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه خود سهم و نقش خود در عرصه فرهنگ و هنر را ایفا نمایند. امیدواریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.

ناظمی در ادامه به اهمیت و جایگاه هنر فاخر شعر اشاره کرد و گفت: شعر هنر مادر است و تاثیرگذاری شعر بر دیگر هنرها چون موسیقی و خوشنویسی همواره مشهود و محسوس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ادبیات آذربایجان پیشینه غنی و قابل توجهی دارد و در حوزه شعر آیینی تولید فکر و شعر فاخر از شاخصه‌های شعرای این دیار محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه فرهنگی شهرستان بناب، برگزاری بیستمین دوره جشنواره شعر غدیر در این شهرستان را حائز اهمیت و نشانگر همت جمعی و همراهی مسئولین و اصحاب فرهنگ و ادب این شهرستان برشمرد.

گفتنی است، آیین اختتامیه بیستمین جشنواره شعر غدیر و شانردهمین جشنواره آوای انتظار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بناب در حال برگزاری است.

کد خبر 1153576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha