بازسازی نگارخانه هنر سنندج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از بازسازی نگارخانه هنر سنندج با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: نگارخانه هنر شهر سنندج که در بهترین موقعیت شهر قرار دارد نیاز به بازسازی و طراحی با سبک و سیاق جدید با استفاده از نقطه نظرات هنرمندان و طراحان فضاهای فرهنگی دارد.

 

وی افزود: با رایزنی‌های انجام گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص بازسازی این مکان هنری و استقبال رئیس سازمان مبنی بر تصریح در بازسازی این مکان مورد استفاده هنرمندان، به زودی با اعتبار بالغ بر سه میلیارد تومان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

رستمی اضافه کرد: نمایش آثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی استان در این نگارخانه دارای ظرفیت های بسیار تاثیرگذار در عرصه هنر و اقتصاد فرهنگ و هنر دارد، در واقع آثار تولیدی هنری هنرمندان همه عرصه های فرهنگی و هنری نیاز به مکانی زیبا و هنری برای نمایش و عرضه دارد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص فلسفه وجودی نگارخانه‌ها یا گالری‌ها اذعان داشت: آثار نقاشی، تصویر‌سازی، عکاسی، هنرهای ویژه صنایع دستی و مجسمه‌سازی بیشترین حجم نمایش‌های نگارخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند، نگارخانه‌ها عمد‌تاً به نمایش آثار یک هنرمند پرداخته و در بعضی موارد، نمایش گروهی آثار چند هنرمند یا بازخوانی آثار متعلق به یک جریان هنری را در دستور کار قرار می‌دهند و در زمینه عرضه و فروش آثار هنری در سطح جامعه بسیار تاثیرگذار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: نگارخانه ارشاد کردستان به دلیل قرار گرفتن در پیاده راه فردوسی یکی از مکان‌های مناسب برای برپایی این نمایشگاه‌‌ها بوده است که با حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان کار بازسازی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی از اختصاص اعتبار سه میلیارد تومانی به بازسازی این نگارخانه خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله تأمین پیمانکار برای بازسازی نگارخانه هستیم که به امید خدا در چند ماه آینده شاهد افتتاح مکانی آبرومند برای برپایی نمایشگاه‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان کردستان خواهیم بود.

 

رستمی با اشاره به خبرهای خوبی برای فعالان حوزه فرهنگ و هنر اضافه کرد: بعد از بازسازی و افتتاح این نگارخانه، فعالان و تولیدکنندگان حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند به صورت رایگان نمایشگاهی از تولیدات خود را در نگارخانه ارشاد برپا کنند.

کد خبر 1153580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha