قرآن راهنمای کاملی برای زندگی بشری است

امیرنیا گفت: با توجه و تمسک به قرآن بسیاری از مشکلات ما بر طرف خواهد شد و قرآن برای جنبه های مختلف زندگی بشری راهنمای کاملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از علی آبادکتول، «اصغر امیرنیا» در محفل کاروان قرانی مهر در بعثت نبوی که در روستای اودک دوجی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سال 92 زمانی که نهال هفته قرآن و عترت را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می کاشتیم؛ نگاهمان بر این بود که قرآن بهترین و کامل ترین دستورالعمل برای زندگی بشری است که اگر به آن رجوع کنیم هیچ کم و کاستی در زندگی احساس نخواهیم کرد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به صورت سنتی قرآن در مساجد، تکایا و محافل خانگی رواج داشته و دارد اما آیا از ابزارهای هنری و یا ابزارهای نوین برای اینکه علاقه مندی، ارتباط و انس با قرآن بخواهیم ایجاد کنیم وجود دارد؟

 

وی توضیح داد که گام اول انس با قرآن، گام دوم تدبر در قرآن و گام سوم عمل به قرآن است و این پرسش ایجاد می شود که ما در کجای این پازل قرار داریم و باید به تمام این پرسش ها فکر کنیم.

 

امیرنیا با اشاره به اجرای گروه تواشیح که با محتوای قرآنی در برنامه هنرنمایی کردند و از اقوام و مذاهب گوناگون در آن حضور داشتند گفت: قرآن جامعیت دارد و فراتر از همه چیز بوده و وجوهی از قرآن همچنان ناشناخته است و کتابی است که اگر هزاران سال دیگر هم بگذرد همچنان طراوت و تازگی خود را دارد.

 

وی همچنین گفت: با توجه و تمسک به قرآن بسیاری از مشکلات ما بر طرف خواهد شد و قرآن برای جنبه های مختلف زندگی بشری راهنمای کاملی است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فعالان قرآنی می توانند برای آن دسته از جامعه که شناخت درستی از قرآن و برکات آن ندارند مشوق باشند و آن ها را ترغیب بکنند که از آموزه های قرآنی و دینی بهره مند شوند.

 

وی افزود: در دولت سیزدهم که دولتی مردمی است تمام تلاش این است که بتوانیم ولو گوشه ای و ذره ای از آموزه های قرآنی را بیش از گذشته تبلیغ و ترویج و در جامعه نهادینه کنیم.

 

گفتنی است، در این محفل پرفیض عبدالخالق سعدی از استان گلستان و احمد غفاری از کشور افغانستان و مهدی تقی پور از مشهد مقدس آیاتی چند از کلام الهی را تلاوت کردند و گروه تواشیح مشهد مقدس به هنرنمایی پرداخت.

 

کد خبر 1153594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha