مهارت‌های زندگی در دوران تحصیل به دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش داده شود

حجت‌الاسلام غبیشاوی بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل تاکید کرد و گفت: روابط اجتماعی، تحکیم خانواده و آموزش هایی که مناسب با زندگی باشد باید به این قشر آموزش داده شود و فقط تدریس به صورت تئوری اکتفا نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» شامگاه (پنج شنبه ۱۲ اسفند) در نشست وزیر آموزش و پرورش با گروه های بسیجی و تشکل های دانش آموزی آبادان که در سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه این شهر برگزار شد، با اشاره به مشکل کمبود معلم در سطح شهرستان اظهار کرد: مسائلی از جمله کمبود معلم و تجهیزات در مدارس این شهرستان وجود دارد که باید حل شوند.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل های دانش آموزی آبادان در این نشست افزود: همه ما امروز به دنبال تحقق سند تحول آموزش و پرورش هستیم و این نیز واقعیتی است که از زبان دانش آموزان عزیز هم شنیده شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از فارغ التحصیلان آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال علم آموزی همچنان دارای نواقصی هستند اضافه کرد: باید در این مدت نیروهای مستعد را غنی سازی کنیم؛ دانش آموز از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می شود، اما بسیاری از مهارت های زندگی که می توانیم به او یاد دهیم را آموزش نداده ایم. 

 

حجت الاسلام غبیشاوی ادامه داد: در فضای مجازی شاهد آن هستیم که برخی افراد بی انصافی می‌کنند و یا بداخلاقی‌ هایی را انجام می دهند و این از آن نشات می گیرد که ما در مراحل تحصیل به خوبی به آنها آموزش نداده ایم.

 

امام جمعه آبادان تاکید کرد: در مراکز آموزش عالی دانشگاه ها نیز این خلأ همچنان وجود دارد که روابط اجتماعی، تحکیم خانواده، آموزش هایی که مناسب با زندگی شان باشد به دانشجویان آموزش داده نمی شود و فقط تدریس به صورت تئوری است.

 

وی وجود بیماری کرونا را یکی عوامل عدم رشد و بالندگی در حوزه آموزشی دانست و بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش مسئولیت بسیار خطیری دارد، لذا برای رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت نیازمند سند تحول هستیم که امیدواریم هر چه زودتر شاهد تحقق آن باشیم.

 

در این نشست «سید مجتبی محفوظی» و «سید محمد مولوی» نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به بیان مطالبی پیرامون سند تحول بنیادین، وضعیت استخدامی و معیشت فرهنگیان، ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان مستعد و ... پرداختند.

 

کد خبر 1153605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha