۱۱ هزار واحد مسکونی در سال نخست اجرای طرح نهضت ملی در گلستان ساخته می شود

حسینی گفت: در سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان گلستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی که با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: 47 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها سکونت دارند که هدف ما حفظ و ماندگاری این جمعیت که جزو قشر مولد هستند، خواهد بود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان درباره تهیه طرح هادی در روستاهای استان هم گفت: برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه و مصوب شده است اما یکی از مشکلات ما پایان مدت طرح در حدود 300 روستاست که نیازمند بازنگری است.

 

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار برای بازنگری و اجرای طرح های هادی از جمله درخواست های ما در سفر رئیس جمهور بود که با برقرار شدن ردیف بودجه ملی برای این پروژه ها امیدواریم اعتبار خوبی به استان گلستان اختصاص داده شود.

 

حسینی در ادامه با بیان اینکه شاخص شروع طرح هادی در روستاهای استان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، اظهارکرد: میانگین شروع طرح هادی در روستاهای استان ۷۲ درصد بوده که در کشور این عدد ۵۲ درصد است و اگر اعتبارات پیشنهادی ما در این سفر مصوب شود می توانیم فاز دو و سه طرح را در بسیاری از روستاها اجرایی کنیم.

 

وی در ادامه درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان هم گفت: از ۳۶ شهر استان ۲۶ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند که متولی اجرای طرح بنیادمسکن است. در این شهرها ۱۷ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که ۱۰ هزار نفر واجد شرایط هستند. در ۵ شهر که زمین داشتیم پیامک به افراد واجد شرایط ارسال شد اما در مابقی شهرها زمین نداریم و لازم است با سرعت بیشتری تامین زمین اتفاق بیفتد.

 

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: تعهد سالانه ما برای ساخت مسکن در روستاهای استان ۷ هزار واحد است اما ما در استان برای احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کردیم. از این تعداد ۵ هزار واحد در بافت فرسوده روستایی، ۴ هزار واحد ویژه جوانان و فرهنگیان و ۲ هزار واحد نیز در قالب مسکن حمایتی برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 1153625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha