سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند مدیران  در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت داشته باشند

شهردار زاهدان با تاکید بر اینکه متولیان دولتی به تنهایی از عهده معضل آسیب های اجتماعی برنمی آیند، گفت: سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند مدیران در کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد امین براهویی، شهردار زاهدان، در همايش نقش شوراي فرهنگ عمومي در كاهش آسيب هاي اجتماعي که در محل سالن اشراق مجتمع فرهنگي و هنري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه رعد گفت: ‏خداوند حال قومى را تغيير نمى‏ دهد مگر اینکه خود را تغيير دهند؛ یکی از مشکلات جامعه نیز همین مسئله است استان ما با آسیب های اجتماعی بسیاری درگیر است که خودمان با احساس مسئولیت کرده و فکری برای حل آنها بکنیم.

 

براهویی اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه ما اعتیاد است که اگر به موقع جلوی پیشرفت آن را نگیریم خود منشا آسیب های دیگری همچون سرقت، فساد اخلاقی و جنسی و غیره می شود.

 

وی افزود: یکی از محلات شهر ما چند سال است که درگیر اعتیاد است و چون فکر اساسی برای آن نشده الان تقریبا هر ۶۰ دقیقه ۶۰ معتاد متجاهر وارد این محله می شوند چرا که عضوگیری صورت گرفته؛ حوزه اعتیاد در مناطق آسیب پذیر زاهدان از دانشگاه، مدرسه و مسجد بیشتر شده است.

 

شهردار زاهدان با اشاره به اینکه روستاهای ما هم درگیر اعتیاد هستند خاطرنشان کرد: اگر خود مسئول ندانیم و فکر اساسی نکنیم آسیب های ما در این شهر، روز به روز پیشروی کرده و محله های بیشتری را گرفتار خواهد کرد.

 

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان گفت: بیکاری خود منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است. همچنین ما در بحث اوقات فراغت به خوبی کار نکردیم. در حالی که تجربه کردیم که احداث یک زمین چمن مصنوعی در یکی از محلات زاهدان چه تاثیر خوبی در کاهش اعتیاد و روی آوردن جوانان به ورزش داشته است.

 

وی ادامه داد: در یکی از محلات سالم شهر، کتابخانه ای بود که مدتی بعد از برداشتن آن، آسیب های اجتماعی نمایان شده و رشد کرد و اعتیاد وارد آن محله شد.

 

براهویی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی یک مسئله زیرساختی است و باید زیرساختی هم حل شود و تنها با برگزاری همایش و سخنرانی حل نمی شود.

 

وی با بیان اینکه متولیان دولتی به تنهایی از عهده این معضل برنمی آیند تصریح کرد: در این حوزه باید جریان سازی اجتماعی انجام شود و باید تسهیل گری کنیم تا جریان های اجتماعی و مردمی مانند علما و سران طوایف که یک ظرفیت بزرگ استان ما است وارد این حوزه شوند.

 

شهردار زاهدان اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد که بازوی توانمند مدیران هستند باید وارد این حوزه بشوند و همچنین می توانیم از گروه های جهادی که اخیرا در بحث کرونا بسیار خوب و موفق عمل کردند کمک بگیریم.

کد خبر 1153636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha