تقویت ایمان راه مقابله با جاهلیت مدرن/ آمریکا دنیا را محیطی سخت برای زندگی مردم کرده است

ایت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: تقویت ایمان مردم و استحکام نظام اسلامی راه مقابله با جاهلیت مدرن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 13 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در عید مبعث گفت: گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق دو جنبه مهم بعثت از نظر رهبر معطم انقلاب است.


نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص جاهلیت مدرن از نظر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رواج خلقیات پست، تبعیض و ظلم و آدم کشی نماد جاهلیت مدرن است.


امام جمعه رشت با بیان اینکه درس امروز بعثت مقابله با جاهلیت مدرن است، گفت: این در گرو تقویت ایمان مردم و استحکام نظام اسلامی است.


وی با اشاره به بحران زیست و بحران ساز خواندن تمدن آمریکایی از سوی رهبر انقلاب گفت: آمریکا از بحران ها حمایت کرده و زندگی و حیات آمریکا با بحران سازی است.


فلاحتی تاکید کرد: آمریکا رژیمی است که هر رژیم فاسدی در دنیا مورد حمایت اوست و این رژیم تمام دنیا را تبدیل به محیطی سخت برای زندگی مردم کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص حمله روسیه به اوکراین گفت: حمایت غرب از کشورها سرابی بیش نیست.


وی اذعان کرد: مردم مهمترین پشتوانه دولت ها هستند و اگر مردم اوکراین در میدان دفاع از کشورشان نیستند به این خاطر است که دولت را از خود نمی دانند.


امام جمعه رشت یادآور شد: اگر مردم وارد میدان می شدند اکنون وضع اوکراین این نبود.


وی خاطرنشان کرد: سردمداران آمریکا گرگ هستند و ملت های دیگر برایشان اهمیت ندارد.

 

فلاحتی همچنین با مضحک خواندن اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: این مقام آمریکایی گفته اگر ایران به عدم همکاری خود در مذاکرات هسته ای ادامه دهد، آمریکا از مذاکرات خارج می شود و نمی داند دولت آمریکا پنج سال پیش از گروه مذاکره کننده با ایران خارج شده است.

 

امام جمعه رشت از اقدام استاندار گیلان برای برگزاری جلسه حل مشکل پسماند سروان در مکان دفن زباله قدردانی کرد و گفت: امیدواریم عزم جدی در مسئولان برای حل مشکل زباله سروان به وجود بیایید.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز ولادت امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار خاطرنشان ساخت: از مردم عزیز گیلان انتظار می رود این ماه عزیز و اعیاد را که مقدمه ورود به ماه رمضان است قدر بدانند.

 

کد خبر 1153722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha