کانون فرهنگی هنری ظرفیتی بزرگی برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد هستند

حجت الاسلام صفری با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: بزرگترین ظرفیت در این زمینه این است که بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری بر ترویج فرهنگ غنی و معارف اهل بیت توانسته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نوجوان و جوان را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه‌های نماز جمعه امروز (13 اسفندماه) در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) با اشاره به فضیلت ماه شعبان، گفت: ماه شعبان را قدر بدانیم که فرصت خودشناسی، خودسازی و آماده سازی است و سعی کنیم از مشغله‌های دنیوی فارغ شویم تا از فیوضات این ماه بی‌بهره و از اعمال مخصوص به ویژه از مناجات شعبانیه غافل نشویم.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود آغاز هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشته و همگان را در این ماه معظم احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان دعوت کرد که کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان شرافت و برتری دارند.

 

وی با اشاره به گرامیداشت روز پاسدار و ولایت امام حسین (ع)، اعلام داشت: مهمترین ویژگی‌های حضرت تبیین امر به معروف و نهی از منکر و توضیح مسائل گوناگون در منا و عرفات خطاب او به علما و نخبگان بود و باید همین موضوع سرلوحه مسلمانان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام صفری به ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز نیز اشاره و بیان کرد: ضمن تبریک این روز به همه جانبازان عزیز و مؤمن ولایی و انقلابی باید بگویم که مهمترین ویژگی ابوالفضل (ع) تبعیت محض از ولایت نصرت ولی خدا با همه وجود بود و رأی و نظر و دل حضرت تابع محض و تسلیم امام بود.

 

وی همچنین به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و اظهار کرد: بزرگترین ظرفیت در این زمینه این است که بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری بر ترویج فرهنگ غنی و معارف اهل بیت توانسته بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نوجوان و جوان را به مراکز این کانون جذب کند.

 

امام جمعه لاهرود اظهار کرد: شرط و عامل اصلی بقا و استقلال و پیشرفت حکومت و دولت‌ها رضایت، اعتماد، پشتوانه مردم است اگر مردم حامی و پشتیبان نظام با دولت‌ها باشند هیچ آسیبی نمی‌بینند بنابراین دولتمردان بیش از پیش باید برای رضایت و اعتماد مردم صادقانه تلاش کنند.

 

وی افزود: اوکراین عبرت خوبی برای کشورهای جهان است که چون مردم ناراضی بودند حکومت به جای رضایت و پشتوانه مردمی به آمریکا و ناتو دلگرم بود و از آنها هم آسیب دید و این بحران نشان داد که قدرت‌های بزرگ و سلطه طلب و ناتو قابل اعتماد نیست و کشورها و دولت‌ها باید به خود متکی باشند.

 

وی ادامه داد: آمریکا از هیچ کشوری که قول همکاری و حمایت و امنیت داده بود حمایتی نکرده و حالا اوکراین قربانی سیاست، سلطه طلبی آمریکا و ناتو شده و آمریکا مسئول اتفاقاتی است که در اوکراین رخ می‌دهد.

 

امام جمعه لاهرود تصریح کرد: ما مخالف جنگ و خواستار توقف به خاتمه جنگ هستیم توافق در میز مذاکره مهمترین راهکار در مورد آینده این جنگ خواهد بود

کد خبر 1153729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha