ایجاد بیش از ۱۱هزار فرصت شعلی برای مددجویان کمیته امداد مازندران

حجت الاسلام عالیشاه توانمندسازی مددجویان را ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره)دانست و گفت: در سال جاری ۱۱هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد و ۴۴۰میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه»امروز(۱۳اسفند) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز مازندران  با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: کمیته امداد در روزهای نخستین پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره)بمنظور رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان  تشکیل شد.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: خوشبختانه طی این سالها اقدامات خوبی برای کمک به نیازمندان در بخش های مختلف انجام شد و از اهداف اصلی این نهاد توانمند سازی مددجویان است.

 

وی با بیان اینکه ۸۰هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، تصریح کرد: به جامعه هدف خدماتی نظیر اشتغال، مسکن، درمانی، فرهنگی، اکرام ایتام و... ارائه می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه بیان کرد: در سال‌جاری در کنار ارائه خدمات به نیازمندان، بمنظور حفظ کرامت و شأن نیازمندان، سهولت در خدمت رسانی کارهای ویژه ای انجام شد که یکی از آنها راه اندازی سامانه امداد هوشمند بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: با راه اندازی سامانه امداد هوشمند اطلاعات مددجویان تحت حمایت بروز رسانی و صحت سنجی شد و مددکاران و کارکنان این نهاد طی ۴۵ روز نسبت به بروز رسانی اطلاعات مددجویان بصورت جهادی و انقلابی اقدام کردند.

 

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت ۴۵۶مرکز نیکوکاری در استان اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۲۵مرکز تخصصی است و مراکز نیکوکاری کار کمیته امداد را انجام می دهند.

 

وی در مورد سپرده گذاری خیران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، گفت: در تلاشیم تا بجای کمک بلاعوض به نیازمندان کمک معوض صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآورشد: یکی از خیران در مازندران  ۱۰میلیارد تومان قرض نیکو به کمیته امداد استان داشته است و با هم افزایی انجام شده به تمامی نیازمندانی که در نوبت دریافت وام قرار دارند،وام پرداخت می شود.

 


وی با اشاره به اینکه در پرداخت صدقه با روش های نوین، برگه بارکد خوان Qr توزیع شد و مردم نیکوکار می توانند از این طریق صدقه خود را به سهولت پرداخت کنند، خاطرنشان شد: خوشبختانه خیران و نیکوکاران در کمک به نیازمندان همواره یاریگر این نهاد هستند و اقدامات خوبی در اهدا جهیزیه، توزیع لوازم سرمایشی و گرمایشی و بسیاری از موارد دیگر به کمک نیازمندان شتافتند.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران در خصوص تامین مسکن برای مددجویان گفت: ساخت هزار و۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان است، افزود: در سال جاری  ۱۱هزار و ۲۰۰  فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد و ۴۴۰میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت.

 

حجت الاسلام عالیشاه به تقارن هفته احسان و نیکوکاری با اعیاد شعبانیه اشاره و بیان کرد: ۵۸ پایگاه جشن نیکوکاری در میادین اصلی شهرها مستقر است و  مردم شریف استان می توانند کمک های  نقدی و غیر نقدی خود را با حضور در این پایگاه ها تحویل داده تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

 

وی با بیان اینکه تمامی دفاتر کمیته امداد و ۴۵۶ مرکز نیکوکاری در استان آماده دریافت کمک های نیکوکاران هستند، گفت: مردم نوعدوست و خیر اندیش استان می توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری #011*8877*  کمک های خود را واریز کنند.

کد خبر 1153746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha