احیا و حفظ بافت تاریخی گرگان مورد حمایت است/ بومگردی ها در استان گلستان افزایش می یابد 

َضرغامی گفت: بافت تاریخی گرگان ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در گلستان است که وزارت میراث فرهنگی حمایت خود را برای حفظ و احیای آن اعلام‌ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عزت الله ضرغامی‌» شامگاه امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که باید با استفاده بهینه از آنها مشکلات مردم را حل کرد.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بازدید از شهرستان گنبدکاووس گفت: استان گلستان و به ویژه گنبدکاووس ظرفیت‌ های زیادی در بخش‌ های مختلف در حوزه تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، گردشگری و صنایع دستی دارند.

 

وی افزود: برج جهانی قابوس یک ظرفیت بی تظیر در این شهرستان است که نشان می دهد پشت همه اینها یک تمدن بشری وجود دارد.

 

ضرغامی ادامه داد: برج قابوس گنبدکاووس با هزار سال قدمت و 70 متر ارتفاع در دنیا منحصر به فرد است. حفظ حریم آثار تاریخی جهانی مانند برج قابوس بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه ظرفیت های خوبی که در این استان وجود دار اما بهره برداری درستی از آنها انجام نشده است.

 

ضرغامی توسعه بومگردی ها را در استان گلستان یکی از راهکارهای توسعه گردشگری و بهبود اقتصادی برشمرد و گفت: با ارائه تسهیلات بانکی مناسب به افرادی که متقاضی مراکز و واحدهای اقامتی هستند مشکلات این بخش را برطرف خواهیم کرد.

 

وی بافت تاریخی گرگان را یک ظرفیت خوب برای توسعه گردشگری استان گلستان بزشمرد و آمادگی وزرات میراث را برای تقویت بافت تاریخی و حفظ و احیای آن اعلام کرد.

 

کد خبر 1153762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha