مقصر اصلی جنگ اوکراین، آمریکایی ها هستند

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه آمریکا مافیایی، فتنه انگیز و آتش بیار معرکه بوده و زمینه را برای جنگ فراهم می کند، گفت: همه بدانند که مقصر اصلی جنگ اوکراین، آمریکایی ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید امین الله حجازی» ظهر امروز (13 اسفند ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته، گفت: «توصیه شده که رجب ماه خدا، شعبان ماه رسول خدا و رمضان نیز ماه امت رسول الله است و توصیه شده که قلوب تطهیر شوند تا با قلبی پاک به استقبال ماه رمضان برویم».

 

امام جمعه گچساران با بیان اینکه باید ضمن توبه و استغفار تلاش کنیم اگر حق الناسی برگردن داریم جبران کنیم، افزود: در ماه شعبان تلاش کنیم که به فقرا و نیازمندان توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی به بحث جنگ اوکراین و تحلیل مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند« اصل جنگ را قبول نداریم، ضمن اینکه کشور مستقلی هستیم و با روسیه ارتباط داریم، اما این گونه نیست کسی تصور کند که مستعمره و یا تابع آن کشوریم و ما در جهان مستقل ترین کشور هستیم.»

 

حجت الاسلام حجازی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند « اوکراین قربانی سیاست بحران سازی آمریکا شد، ما طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم، ما با جنگ در هر کجای دنیا مخالف هستیم، ما با کشته شدن مردم و خراب شدن زیرساخت ها مخالفیم و آمریکا یک رژیم مافیایی است و سیاست های غلط آمریکا اوکراین را به اینجا رسانید، درحالی که مردم مهم ترین پشتوانه دولت ها هستند و اگر مردم وارد میدان می شدند وضع دولت و مردم اوکراین این گونه نمی شد».

 

خطیب جمعه گچساران با اشاره به اینکه آمریکا مافیایی، فتنه انگیز و آتش بیار معرکه است و زمینه را برای جنگ فراهم می کند، گفت: همه بدانند که مقصر اصلی آمریکا است.

 

وی در ادامه به چهاردهم اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد در سال 57 و نیز روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: لازم است توجه ویژه ای نسبت به فقرا و نیازمندان داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حجازی ضمن تبریک میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار، یادآور شد: امروز پاسداران ما در مسیر امام حسین(ع) هستند، چرا که حافظ و نگهبان حریم دین، ولایت و امنیت بوده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی لرزه بر اندام نظام سلطه انداخته است.

 

امام جمعه گچساران ادامه داد: هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری را در پیش رو داریم و لازم است که همکاری کنیم و این جنگل ها و درختان برای همه مردم است و از مسئولین استانی انتظار داریم از الان به فکر باشند که در فصول گرم سال این منابع حیاتی طعمه حریق نشوند و مشکلات هر ساله را نداشته باشیم.

 

وی ضمن تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و میلاد امام سجاد علیه السلام، گفت: ان شالله همه بتوانیم به وظیفه خود در قبال جانبازان عمل کنیم و در این ایام عید هم تلاش کنیم که برادری، عطوفت و مهربانی را بین مردم توسعه دهیم .

کد خبر 1153767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha