تندباد در استان اردبیل به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید / بارش برف در راه است

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد در استان اردبیل امروز ۱۳ اسفندماه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: تندباد در استان اردبیل امروز 13 اسفندماه به 100 کیلومتر در ساعت رسید و در برخی از لحظه های تا 120 کیلومتر هم رسید.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با تقویت سامانه کم فشار سطح زمین در استان سرعت باد در حال افزایش است و از عصر امروز از شدت آن کاسته خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: وزش باد در شهرستان های گرمی و مشگین شهر به 101 کیلومتر در ساعت و شهرستان نیر به 96 کیلومتر در ساعت رسید و در شهرستان اردبیل نیز به 76 کیلومتر در ساعت بود.

 

محمدی عنوان کرد: ناپایداری های جوی امروز تا صبح فردا موجب بارش های پراکنده باران در برخی از مناطق استان خواهد شد و ارتفاعات سبلان و مناطق کوهستانی نیز احتمال بارش برف وجود دارد.

 

وی اعلام داشت: از روزهای شنبه و یکشنبه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهیم بود.

 

مدیر کل هواشناسی استان افزود: از اواخر روز یکشنبه 15 اسفندماه با شمالی شدن جریانات جوی و وزش بادهای شرقی ضمن کاهش محسوس دمای هوا، آسمان استان ابری و مه آلود شده و برای روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان بارش باران و برف توام با هوای سرد انتظار می رود.

کد خبر 1153775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha