امکانات مدارس پاسخگوی ماموریت های فرهنگی نیست/ ضرورت تعامل دیگر نهادها با مدارس

اسماعیلی با اشاره به وظایف فرهنگی و پرورشی مدارس گفت: امکانات و تجهیزات و اعتبارات مدارس پاسخگوی ماموریت های فرهنگی نیست.

«مهدی اسماعیلی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به روز امور تربیتی مدارس و وظایفی که در طول سال در مدارس توسط این دسته از کارشناسان انجام می شود، اظهارداشت: 254 ماموریت در طول سال تحصیلی بر عهده مربیان و معاونین پرورشی است که تا در مقاطع مختلف زمانی برای گروه های سنی اجرا شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برای اجرای این وظایف به زیرساخت هایی لازم و نیاز است که امکانات و تجهیزات و اعتبارات مدارس پاسخگوی ماموریت های فرهنگی نیست.

 

وی ادامه داد: برخی از این مربیان و معاونین این وظایف را با وجود محدودیت ها به صورت کامل انجام می دهند و برخی هم در وسع و اندازه خود در این راستا تلاش می کنند.

اسماعیلی یادآورشد: وظایف گسترده و متعدد فرهنگی، تربیتی و پرورشی نیازمند تعامل بین این دسته از معلمان و با دیگر نهادها است تا وظیفه مهم در کنار آموزش محقق شود.

 

*ضرورت تعامل دیگر نهادها با مدارس

 

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه جوامع با گذر از نظام آموزشی و تربیتی محقق می شود، گفت: تعامل دیگر نهادها با مدارس برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و اعتلای جامعه نیاز است.

 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: همکاری و تعاملات مشترک در پیشرفت کار موفق و اثر گذار است تا اینکه سطح سواد و دانش عمومی افزایش یابد.

وی استفاده از ظرفیت موجود را برای دستیابی به جامعه ای توسعه یافته را مهم خواند و گفت: هر یک از مولفه های فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان نیاز است و نباید به دلیل کمبود اعتبار و امکانات و نبود تعاملات مورد بی مهری قرار گیرد.

کد خبر 1153792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha