منفعت طلبی خلاف عمران و آبادانی/ توجه به ارزش های انقلاب اسلامی، رکن توجه دولت است

آیت الله رییسی عدم استفاده از امکانات را غارت امکانات و ظرفیت ها عنوان کرد و با بیان اینکه انسان باید ظرفیت ها را آباد و برای این آباد کردن تلاش کند؛ گفت: منفعت طلبی خلاف عمران و آبادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید ابراهیم رییسی»، شامگاه (جمعه ١٣ اسفند) در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم گلستان گفت: در این استان اقوام  مختلف در کنار هم قرار دارند و انسجام و وحدت استان زبانزد همه است که باید قدر آن را دانست

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه گلستانی های عزیز از اقوام مختلف در کنار هم زندگی می کنند و منشأ وحدت و انسجام بوده و هستند؛ ایثارگران استان را چراغی فروزان قلمداد کرد که همه باید نسبت به آنها ادای دین کنیم.

 

 

وی از علمای بزرگی همچون آیت الله علوی گرگانی و نماینده ولی فقیه در استان یاد کرد و در ادامه با اشاره به اینکه برادران ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک و غیره رنگین کمانی در این استان شکل دادند؛ از علاقه خود به استان گلستان و مردمان آن سخن به میان آورد و خود را خدمت گذار این مردم دانست و تصریح کرد: این استان ظرفیت های زیادی دارد ولی باید از این امکانات استفاده کرد وگرنه می شود غارت امکانات و ظرفیت ها؛ انسان باید ظرفیت ها را آباد و برای این آباد کردن تلاش کند.

 

 


آیت الله رییسی، منفعت طلبی را خلاف عمران و آبادی عنوان کرد و حمایت از کشاورزی را مسئله مهم استان خواند و گفت:  گلستان قطب کشاورزی است و اگر همه بخش های آن را تقویت کنیم، روستایی به شهر نمی آید و اگر اقتصاد روستایی و محصول او تأمین شد، این اتفاق نمی افتد لذا باید اقتصاد روستا را فعال کنیم.

 

 

وی ظرفیت ساحلی را هم مورد تأکید قرار داد و با افزودن این مطلب که می توان اقتصاد دریا و ساحل را ایجاد کرد؛ بر فعال کردن ظرفیت گردشگری که به دلیل یکسری از مسائل معطل مانده نیز تأکید و بیان کرد: جزیره آشوراده اشتغال زیادی می تواند ایجاد کند لذا فعال شدن آن بسیار مهم است.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه مسئله کوریدور شمال و جنوب باید فعال شود؛ اظهار کرد: اینچه برون نیز خیلی ظرفیت دارد و باید تجار از این ظرفیت استفاده کنند و مشتری خوبی برای محصولات ایرانی وجود دارد.
 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شما امسال با قطعی برق و گاز مواجه نبودید و این خود، شکر الهی دارد و به دلیل سیاست دولت در راستای تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه ایجاد شده است؛ بر لزوم ارتباطات مرزی تأکید کرد و فعال شدن بازارچه های مرزی را خواستار شد که به اشتغال و صادرات مدیریت شده کمک می کند.

 

 

آیت الله رییسی با تأکید مجدد بر اینکه استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد، اظهار کرد: صنایع زیادی داریم که نیمه تعطیل است و نیاز به کار دارد و همانطور که گلستان مهاجر پذیر است، در زمینه کار هم باید اینگونه باشد و برای کار به این استان بیایند.

 

 

وی سپس نقش دانشگاه های استان و نیروهای فرهیخته ای آن را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه باید روی مسائل استان کار کنند و راهکار ارائه بدهند و اتاق فکر دولت باشند؛ ادامه داد: ما باید فقر مطلق را نداشته باشیم و از برنامه های جدی دولت مبارزه با فقر مطلق است که به هیچ وجه زیبنده استان نیست و باید با فقر مطلق مبارزه کرد.

 

 

 

رییس جمهوری با اعلام اینکه دولت از مشارکت مردم و گروه های جهادی و عزیزانی که آمادگی دارند حتماً استقبال می کنیم؛ خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که در این استان وجود دارد این است که به آن جایگاهی که باید، در مسائل تولیدی برسد و الان در نقطه ای هستیم که این نقطه نمی تواند ما را قانع کند و کار بسیاری باید انجام داد تا استان جایگاه بالاتری داشته باشد لذا استاندار باید برنامه ریزی کند که استان در جایگاه بالایی قرار بگیرد.

 

 

 

وی با مسئله طلاق و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هم اشاره و تصریح کرد: امروز فرهنگ مردم مبتنی بر دین و دین مداری است و اهداف همه توجه به خدا و متدین زندگی کردن است.

 

 

آیت الله رییسی همچنین با اشاره به تنش های آبی که بسیاری از استان های کشور گرفتار آن هستند، گفت: با مدیریت درست می توان آب شرب و کشاورزی و صنعت را تأمین کرد و مسئله ما در دولت این است که این مسائل را حل کنیم.

 

 

وی در ادامه سخنانش رابطه با مردم برای مدیران را یک وظیفه مطرح خواند و با تأکید بر مشارکت مردم و نخبگان و اینکه از وجود مردم نهایت استفاده شود؛ افزود: خود مردم باید در میدان باشند و حضور داشته باشند که مشکلات استان با حضور مردم قابل حل است.

 

 

 

رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: پروژه های بزرگ مورد توجه قرار گرفته و در جلسه شورای اداری امشب مصوب و اعلام خواهد شد؛ ما از سه چهار طریق نظارت می کنیم تا مشمول زمان نشود و یکی از ضرورت های استان گلستان صنایع تبدیلی است و جلوی خام فروشی گرفته می شو و تولید در استان خواهد بود و این از برنامه های دولت در همه استان ها است.

 

 

وی با تأکید بر شعار« مدیران در مردم با مردم از مردم» خاطرنشان کرد: مدیر در نظام اسلامی هم باید از مردم با مردم و در مردم باشد و این را مردم باید احساس کنند و در اتاق مدیرن باید به روی مردم باز باشد؛ مسئله توجه به ارزش های انقلاب اسلامی رکن توجه این دولت است و در این دولت باید هر کار خوبی برای دست اندرکاران دولت ارزشمند و هر بدی، زشت باشد.

 

 

 

آیت الله رییسی ادامه داد: دستگاه های ما باید منظم تر از دیگران باشند؛ انتظار مردم از دستگاه های اداری این است که نظم رعایت و تقوا و مردم داری و عدالت و اجرای به حق از اولویت های آنان باشد زیرا هر بی عدالتی زیبنده نظام نیست.

 

 

وی تأکید کرد: حفظ سرمایه های استان از ضروریات است و این سرمایه استان نیروهای کارآمد استان است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرند و وحدت و انسجام و امنیت این استان از سرمایه های گلستان است و امروز مسئله دین مداری مردم همواره باید مورد توجه همگان باشد.

کد خبر 1153795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha