دوره های آموزش هنر در ۷۲ شهرستان کم برخوردار در ۵۰ رشته هنری برگزار می شود

محمد مهدی اسماعیلی از راه اندازی شورای آموزشی هنر  از سوی وزارت ارشاد در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت:  در ۷۲ شهرستان کم برخوردار دوره های اموزش رایگان در ۵۰ رشته هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، "محمد مهدی اسماعیلی " وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تبریک حلول ماه شعبان و همزمانی برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: از همه اساتید و هنرمندان تجسمی که در این رویداد در دبیری و داوری بخش های مختلف شرکت  کردند تشکر می کنم،  ما امسال برای اولین بار در جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ریاست جمهور دعوت کردیم و ایشان در موزه هنرهای معاصر حضور پیدا کردند و نمایشگاه "آیینه در ایینه "را دیدند و یک هم اندیشی خوبی با اساتید حوزه تجسمی شد و حاصل ان در دستورالعمل هایی منجر به نتیجه در این بخش خواهد شد و مشکلات مرتفع خواهد شد.
   
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی برگزاری استانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را یک دستاورد خواند و تاکید کرد:  برقراری عدالت فرهنگی یکی از سیاست های اساسی دولت است؛ اینکه بتوانیم در سراسر کشور زمینه های بروز و ظهور استعدادهای جوانان را فراهم کنیم ؛ با این رویکرد جشنواره در ۲۷ استان و ۲ منطقه ازاد برگزار شد .
وی خاطر نشان کرد: از اقای سالاری معاون امور هنری برای معرفی دبیر جشنواره پانزدهم تقدیر می کنم؛   دولت با یک عزم قوی و برنامه ریزی اساسی به تحقق شعار عدالت فرهنگی در بخش هنرهای تجسمی و سایر هنرها کمک خواهد کرد ؛ سال آینده جشنواره های هنری فجر با شکوه بیشتری برگزار می شود.
محمد مهدی اسماعیلی افزود:  حضور جوانان در کنار اساتید و پیشکسوتان یکی از مزیت های  چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود بنابراین ما باید کار آموزش را قوی دنبال کنیم زیرا باعث ظهور استعداد های بیشتری خواهد شد.
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی از راه اندازی شورای آموزشی هنر در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت:  در ۷۲ شهرستان کم برخوردار دوره های اموزش رایگان در ۵۰ رشته هنری برگزار می شود، یکی از کارکردهای بنیادی ما گسترش دوره های اموزشی است.
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی با اشاره به این نکته که ما در حوزه هنرهای تجسمی به دنبال تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم، تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی برنامه ریزی در معاونت امور هنری اقتصاد هنر است که البته آفاتی هم دارد ولی برای تحقق این هدف باید برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.
وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان و استقبال از این نمایشگاه بر  تعامل فرهنگی و هنری با کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت:   اقتصاد هنر یکی از سرفصل های مهم وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در دوره جدید است ؛  برای شکوفا سازی اقتصاد هنر یکی از اقدامات عملی بازگشایی دیپلماسی هنر است .
وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی بر مبنای تعامل ، برابری و برادری است ؛ هنر هر جایی اجرا شود همانند اب  است که جاری می شود   و در مسیر اعتلای خود را پیدا می کند ؛ دیپلماسی و اقتصاد هنر  دو شاخه اصلی است که استعدادهای هنرمندان اصیل را به منصه ظهور خواهد رساند

کد خبر 1153814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha