مصوبات حوزه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در سفر هیئت دولت به استان گلستان

وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت مصوبات مرتبط را در سفر هیئت دولت به استان گلستان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان؛ سیدجواد سادتی نژاد،  جمعه شب(۱۳ اسفند) در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد؛  با بیان اینکه طی ۱۶ سفر رییس جمهوری، در گستان به قله کشاورزی رسیدیم؛ افزود:  ۲۵ درصد مصوبات استان در حوزه کشاورزی است‌.

 

 

وزیر جهادکشاورزی با افزودن این مطلب که۲۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که ۱۱۰ هزار هکتار زهکشی شده و ۱۷۰ هزار هکتار مانده که دوهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ گفت: در این سفر قرار شد هزار میلیارد به این طرح اختصاص داده شود.

 


وی به کشت چغندرقند هم اشاره کرد و ایجاد کارخانه شکر در این استان را یک نیاز دانست و افزود: به دلیل هزینه بر بودن آن بخش خصوصی به تنهایی‌ نمی تواند و باید در این حوزه کمک کنیم.

 

 

ساداتی نژاد ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه آبخیزداری تخصیص داده شد و اجرای طرح آبخیزداری برای تأمین آب این استان ضروری است و باید در این بخش به صورت جدی کار شود و علاوه بر این؛ ۱۵۰ میلیارد تومان به لایروبی آب بندان و مبلغ  ۱۸۰ میلیارد تومان به کشاورزی اراضی شیبدار و ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز ایستگاه قرنطینه محصولات کشاورزی اختصاص داده شد.

 

 

بهرام عین اللهی، هم از طرح گسترش بیمارستان علی آباد خبر داد و اعلام کرد: یک هزار میلیارد تومان هم برای ساخت بیمارستان گرگان دیده شده است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمارستانی در شهرستان رامیان وجود ندارد و در مصوبات سفر دیده نشده که باید فکری برای آن کرد؛ یکی از برنامه های هیئت دولت در سفر به گلستان را ارتقای بیمارستان ۳۲ تخت خوابی رامیان به ۶۴ تخت خوابی اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1153828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha