کانون های فرهنگی و هنری مساجد  به پناهگاه مردم برای رفع نیازهای آنها تبدیل شوند

امام جمعه زاهدان گفت: کانون های فرهنگی و هنری و ارکان مساجد به پناهگاه مردم برای رفع نیازهای فرهنگی، علمی، مالی و مشاوره‌ای آنها تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با بیان اینکه ماه شعبان دارای عظمت،احترام و ویژگی های خاصی است، بیان داشت: استغفار روزانه، تکرار ذکر لا اله الا الله، صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، صلوات خاص شعبانیه در هنگام ظهر هر روز، مناجات شعبانیه، قرائت قرآن و روزه داری برای خدا و محبت پیامبر از اعمال وارد شده در ماه مبارک شعبان است.

 

آیت‌الله محامی افزود: همه این اعمال برای کاهش دلبستگی به دنیا و برقراری پیوند عمیق با خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) است که در این صورت تقوای الهی حاصل خواهد شد.

 

امام جمعه زاهدان به  چهاردهم اسفند ماه روز احسان و نیکو کاری، روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و یادآور شد: جامعه اسلامی باید این فکر و فرهنگ را داشته و هر کس به هر میزانی که می تواند به فکر نیازمندان جامعه باشد و به هر شکل که می توانیم به جامعه اسلامی کمک کنیم که هر کار خیری صدقه است و صدقه تنها پرداخت مالی نیست.


نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: ارائه وام و قرض‌الحسنه به نیازمند از مصادیق احسان و نیکوکاری است و اگر کسی به طور موقت نیازی دارد و پس از مدتی می تواند بازپرداخت داشته باشد ارائه قرض به او مصداق کار خیر است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: خداوند ما را خلق کرده و هر آنچه داریم ازان اوست اما در عین حال بیان می دارد کدام یک از شما حاضر است که به خدا قرض بدهد آن هم یک قرض نیکو و هر کس آمادگی دارد در راه خدا کار کرده و هزینه کند و به خدا قرض بدهد خداوند نیز این قرض را با سودش به او باز می گرداند.
 

وی به ۱۵ اسفندماه به عنوان روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:  یکی از مواردی که در منابع دینی بر آن تاکید شده رسیدگی به محیط زیست، درختکاری و حفظ درختان است و همه ما باید محیط زیست را سالم حفظ کرده و به نسل های بعد تحویل بدهیم که چنین چیزی وظیفه همگانی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان پیشاپیش سالروز میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز را تبریک گفت و بیان داشت:  تقدیر از جانبازان باید در طول سال استمرار داشته باشد زیرا جانبازان قهرمانانی هستند که همواره در حال مجاهدت و در طول عمر خود با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنند و در راه خدا صبوری به خرج می دهند و ما باید قدردان جانبازان و خانواده این عزیزان باشیم.


وی در ادامه به ۱۷ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: در گذشته بر لزوم احیای مساجد و تلاش برای گسترش کارهای فرهنگی با محوریت مساجد تاکید شده و باید بدانیم که مسجد پایگاه فرهنگی محلات است و باید همه برای روشن نگه داشتن چراغ مسجد تلاش کنیم تا یک مسجد پویا و فعال داشته باشیم و همه فعالیت‌ها در محلات با محوریت مساجد صورت گیرد.


امام جمعه زاهدان عنوان داشت: مسجد باید پناهگاه مردم محله باشد و اگر مردم نیاز فرهنگی، علمی، مالی و مشاوره‌ای دارند مسجد را پناهگاه خود بدانند که اقتضای آن تلاش همگانی ائمه جماعات، اعضای هیئت امنا، پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

کد خبر 1153838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha