محرومیت زدایی باید ساماندهی شود/ تأکید سردار معروفی بر ایجاد توازن در توزیع منابع و کارکرد مسئولین

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تشریح اقدامات یکساله سپاه در بخش های مختلف عمرانی، محرومیت زدایی، بهداشت، مقابله با کرونا، معیشت و... تأکید کرد: باید در توزیع منابع و امکانات و حضور مسئولین و کار کردن در مناطق مختلف استان توازن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، شنبه(14 اسفند) در آستانه فرا رسیدن روز پاسدار در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران؛ طرح مباحث اصولی و مبنایی درباره سپاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتی فسلفه وجودی سپاه مشخص شد، آن وقت متوجه می شویم چرا دشمن روی این مولود انقلاب اسلامی سرمایه گذاری می کند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان انقلاب اسلامی ایران را اقدامی بعثت گونه توصیف و بیان کرد: رسول اکرم برای برای حفاظت از مدینه و حکومت، بسیج مردمی را از دل انصار و مهاجر و از انقلابیون همراه پیامبر تشکیل داد و امام(ره) هم از بدنه انقلابیون، سپاهی تشکیل داد و فرمود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نه سپاه جمهوری اسلامی لذا نباید بگذاریم سپاه را صرفاً نظامی کنند و بگویند برود در پادگان زیرا یکی از مأموریت های سپاه نظامی است.

 

 

وی با بیان اینکه مأموریت حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای انقلاب به سپاه واگذار شده و رسالت انقلابی سپاه این است نگذارد انقلاب و ملت دچار چالش شوند؛ فلسفه حضور سپاه در بحران ها را همین مسئله دانست و تأکید کرد: سپاه امروز در کنار مأموریت های امنیتی و نظامی، مأموریت نیمه سخت و نرم را هم به عهده دارد و فلسفه وجودی حاج قاسم در کشورهای اسلامی برای همین و دقیقاً هم قانونی و بر اساس پایه های انقلاب اسلامی تعریف شده است.

 

 

سردار معروفی خاطرنشان کرد: کل مأموریت های ذاتی سپاه بر اساس اعتقاد عمیق قلبی و اصول و مبانی دین و جهادی عمل کردن برای مردم و سپاه پاسداران عباس انقلاب و الگوی او عباس بن علی علیهماالسلام است.

 

 

وی با افزودن این مطلب که سپاه یک وظیفه ذاتی و یک رسالت دارد و در کنار وظیفه ذاتی خود، در نیازهای جامعه و مردم هم اقتضائی عمل می کند؛ گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد و در خدمات گسترده به مردم خط کشی نمی کند و قومیت و مذهب و سیاست ملاک سپاه نیست و بلکه نگاه سپاه در خدمت رسانی جامع الاطراف بودن و ملت ایران است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اقدامات سپاه به ویژه در محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی در واقع اجرای فرامین رهبری است و سپاه فقط یک سرباز است؛ مهمترین اقدام سپاه در یک سال اخیر را راه اندازی قرارگاه نهضت آبرسانی مرد میدان-سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی- ذکر کرد.

 

 

وی با بیان اینکه طرح های آبرسانی در قالب این قرارگاه صرفاٌ برای مصرف شُرب و جدای از طرح های آبرسانی بسیج سازندگی است؛ افزود: با کمک یکی از خیرین به نام آقای ابراهیمی، 630 روستا طی 10 مرحله و در هر مرحله 63 روستا به نیت سن مبارک حاج قاسم برای آبرسانی تعریف شد.

 

 

سردار معروفی از آبرسانی به 409 روستا با 47 هزار و خانوار تا خرداد ماه سال 1401 خبر داد که برای آن 883 میلیارد تومان هزینه شده و توضیح داد: اگر مشارکت گروه های جهادی و سپاه نبود، این رقم دو برابر می شد اما ما هزینه ها را پایین آوردیم.

 

 

وی ادامه داد: برای سال آینده این قرارگاه و وزارت نیرو و بسیج وارد عمل شده و سرعت ما چند برابر می شود و از همه ظرفیت های مردمی و خیرین و بسیج استفاده می کنیم و این حرکت جهادی را نمی خوابانیم زیرا تا مشکل آب مردم حل نشود بهداشت و اشتغال را نمی توان پیگیری کرد و برای همین مخالف هستیم در روستایی که آب و بهداشت ندارد، مسجد ساخته شود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین از آبرسانی به 116 روستا در قالب بسیج سازندگی، اجرای یک هزار و 746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار 79 میلیارد و 105 میلیون تومان، 41 پروژه آبرسانی کشاورزی، 346 پروژه احداث و تکمیل مسکن، 9 پروژه اشتغالزایی، ساخت یک هزار و 61 چشمه سرویس بهداشتی، 47 مدرسه، 35 مورد احداث و تکمیل مسجد، 19 خانه عالم، ساخت 55 پایگاه مقاومت مردمی و 17 پروژه متفرقه طی یکسال اخیر خبر داد.

 

 

وی ارزش ریالی 239 هزار و 759 بسته کمک های مؤمنانه طی یک سال اخیر را هم 259 میلیارد و 119 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: آزادی 306 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه و دستگاه قضا، اهدای هزار و 179 سری جهیزیه، دو هزار و480 قلم لوازم خانگی، 11 هزار و 436 مورد پوشاک و کفش، 83 هزار بسته بهداشتی نیز توزیع شد.

 

 

سردار معروفی همچنین به اشتغالزایی برای بیش از دو هزار نفر، توزیع هزاران مورد لوازم التحریر، تبلت برای دانش آموزان، پتو و... هم اشاره و تصریح کرد: برای تقویت اقتصاد مقاومتی دوره مهارت آموزشی برای بیش از هشت هزار نفر برگزار و یک هزار و 819 نفر را جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی کردیم.

 

 

وی در ادامه به تشریح کمک های سپاه در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل اشاره و بیان کرد: قبل از سیل با توجه به پیش بینی های انجام شده به تشکیل قرارگاه مدیریت سیل و خدمت رسانی به مردم در جنوب و شرق استان اقدام و همه رده های سپاه را پای کار آوردیم.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: چند آشپزخانه در شهرهای جنوبی استان مستقر کردیم که غذای گرم برای مردم توزیع شود و البسه و پتو و امکانات مورد نیاز را نیز تأمین کردیم اما مهمترین اتفاقی که افتاد این بود برای اولین بار مسئولین استان فرصت پیدا کردند تا اهمیت سیلبند جیرفت{ که سالها معطل مانده} را حضوری برای رییس جمهوری تشریح و موافقت وی را اخذ کنند.

 

 

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح سیلبند قرار شد 50 درصد دولت، 40 درصد بنگاه های اقتصادی استان و 10 درصد هم سپاه کمک کند؛ افزود: موضوع بعدی جاده ترانزیت زهکلوت به جاسک است که راه نجات کشاورزی جنوب استان و اقدامی برای کشاورزی تجاری به جای صنعتی است زیرا به راحتی می توان بازار در خلیج فارس درست کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره اینکه عدم تدبیر باعث شد به کشاورزی جنوب استان به ویژه به پیاز و سیب زمینی آنان خسارت زیادی وارد شود؛ از ایجاد قرارگاه ساماندهی محرومیت زدایی در جنوب و شرق استان خبر داد و گفت: الان ساماندهی و اولویت نیست؛ به طور مثال در منوجان نیاز به قالی بافی نداریم، نیاز به اصلاح کشاورزی و ایجاد سردخانه برای نخل داران داریم که خرمای آنان روی دست شان نماند و این راه نجات است و باید اینها را اصلاح و توازن و مدیریت امکانات را ایجاد کرد.

 

 

وی در تکمیل این بخش از سخنانش محرومیت در بخشی از شهرهای شرقی استان را بدتر از زهکلوت در جنوب استان خواند و تأکید کرد: باید در توزیع منابع و امکانات و حضور مسئولین و کار کردن در مناطق مختلف استان توازن وجود داشته باشد.

 

 

سردار معروفی در همین باره به سیل در شرق استان اشاره و بیان کرد: مردم منطقه کوهشاه در ریگان هشت روز در محاصره سیل بودند اما یک باغیریت به کوهشاه نرفته بود که بعد از 6 ساعت طی مسیر صعب العبور، به منطقه رسیدیم و پس از بررسی عهده دار ایجاد پل آهنی بر رودخانه پاسرخ شدیم.

 

 

وی ایجاد کیلومترها سیلبند و لایروبی کف رودخانه ها با تجهیزات مهندسی سپاه و توسط سپاه، ضدعفونی منطقه سیل زده، استقرار پنج روز بیمارستان صحرایی در زهکلوت را هم مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: اگر بنگاه های اقتصادی و پولی که در استان است، همه بیایند کار کنند دیگر مشکلی نیست.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان طرح اجرای طرح کرامت در 23 محله، 18 شهرستان و 6 محله حاشیه نشین کرمان با انجام خدمات اجتماعی و مشاوره ای، فعالیت اردوگاه کرامت برای ترک اعتیاد به ظرفیت 580 نفر و پیگیری اشتغال آنان پس از پاک شدن از اعتیاد، ساماندهی یک هزار و 400 گروه جهادی از میان سه هزار و 700 گروه، خدمت رسانی در عرصه های عمرانی، فرهنگی، علمی، آموزشی، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و دامپروری را هم مورد اشاره قرار داد.

 

 

وی شبکه تربیتی صالحین با پنج هزار و 620 حلقه تربیتی، راه اندازی 24 دارالقرآن، ایجاد کانال مجازی غدیر، توسعه و تقویت طرح شهید بهنام محمدی، آموزش فقه بازار به تعداد هفت هزار و 200 نفر، 110 واحد قرآنی در سطح پایگاه های مقاومت و... را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

سردار معروفی با این توضیح که به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی نمی توان فرهنگ را رها کرد که متأسفانه در دولت سازندگی و اصلاحات این اتفاق افتاد؛ تأکید کرد: فرهنگ را نباید نادیده گرفت، ما شیعه انقلابی و عاشورایی هستیم و نمی شود اصول انقلاب و گفتمان امامین انقلاب و گفتمان گام دوم و حاج قاسم را نادیده گرفت زیرا گام دوم انقلاب سند بالادستی نظام است و از مسئولین مطالبه می کنم در میدان بیایند و بگویند برای آن چه کردند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه اندیشه حاج قاسم گره های ما را باز می کند؛ تصریح کرد: ما نمی گوییم فقط گفتمان درمانی کنیم زیرا با فرهنگ مان به مردم نوکری می کنیم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به اقدامات سپاه در مقابله با کرونا شامل تشکیل 390 تیم با بیش از هزار نفر نیرو، ایجاد 10 مرکز مستقل واکسیناسیون با 450 نیروی بسیجی داوطلب، اعزام نیرو به بیمارستان ها برای کمک به کادر درمان از جمله 234 نفر از پیشکسوتان بسیج{جامعه پزشکی}پوشش بیش از یکصد هزار خانوار در اقدامات حمایتی و معیشتی و...اشاره کرد.

 

 

وی به برنامه های هفته پاسدار هم اشاره و بیان کرد: کلنگ زنی پروژه های آبرسانی جدید و عرصه های جدید محرومیت زدایی در برنامه است اما پیشنهاد صریح ما انتقال آب از خلیج فارس است که دولت روحانی در این باره به تعهد خود عمل نکرده است.

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر کرمان و بخشی از تنش های آّبی مربوط به شبکه فرسوده آب است که باید همزمان با انتقال آب، اصلاح شود.

 

 

وی در پایان گفت: با ورود گروه های جهادی از خارج استان به شرطی موافقت می کنیم که آورده ای برای استان داشته باشند.

کد خبر 1153926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha