امامزادگان زنجان، میزبان ۲۰ هزار گردشگر مذهبی در طرح نوروزی آرامش بهاری

حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۶ اسفند امسال تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ اجرا می شود، گفت: طبق آمار سال‌های قبل در حدود ۲۰ هزار گردشگر مذهبی در این طرح حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور خدمت‌رسانی فرهنگی به مسافرین نورزی هر ساله طرح آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف ورامورخیریه اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: نظر به اینکه یکی از مراکز و مکان‌هایی که مردم برای بازدید و گردش در ایام نوروز مدنظر قرار می‌دهند، اماکن متبرکه و امامزادگان است، لذا اوقاف و امور خیریه در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهد.

 

وی با اشاره به میزبانی 10 بقعه متبرکه از طرح آرامش بهاری در استان زنجان بیان کرد: در همین راستا 10 نفر از روحانیون هم در بقاع متبرکه مستقر خواهند شد.

 

کرمی به برخی از برنامه‌ها در قالب طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌های ابلاغی اوقاف در ایام نوروز، شامل برگزاری نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی و متنوع در این ایام اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از  ۲۶ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: طبق آمار سال‌های قبل در حدود 20 هزار گردشگر مذهبی در این طرح حضور خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر استقبال مردم از طرح آرامش بهاری، عنوان کرد: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم بود که این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند.

 

کد خبر 1153963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha