توزیع ۵۵۰ هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در زنجان

آقاجانلو گفت: امسال ۵۵۰ هزار اصله نهال در زنجان جهت توزیع بین همشهریان آماده شده است که شامل ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر و باقی مانده نهال‌های مخصوص فضای سبز هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی  با بیان اینکه امسال هم همانند سال‌های گذشته تلاش بر این بوده که از ظرفیت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و مردم‌نهاد به طور مطلوب استفاده شود و فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به نحو مطلوب ترویج شود، اظهارکرد: با همکاری سازمان ثبت اسناد رسمی اقدامات زیادی در راستای فرآیند کاداستر انجام گرفته و ۹۰درصد اراضی ملی زنجان دارای نقشه کاداستر است.

 

خلیل آقاجانلو به افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: به جهت تقارن روز بزرگداشت شهدا و درختکاری، برنامه‌های روز ۱۵ اسفند ماه تحت نظر سازمان منابع طبیعی و با همکاری بنیاد شهید و حضور خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: روز ۱۶ اسفند ماه مراسمی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت و نهال‌کاری در محل پارک ملت زنجان انجام خواهد گرفت.۱۷ اسفند ماه برای بازخورد بهتر با همکاری یگان حفاظت امور اراضی و مسکن شهرسازی و سایر یگان‌ها، برنامه پایش به صورت عملیاتی در منطقه امند انجام خواهد گرفت. روز ۱۸ اسفند که مصادف با روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه است برنامه نشست خبری با اصحاب رسانه برای استفاده حداکثری از ظرفیت صدا و سیما برگزار خواهد شد و ۲۰ اسفند ماه که روز منابع طبیعی و خانواده و مسائل دینی نام گذاری شده، اقامت نماز و توزیع نهال در سطح نماز جمعه‌های استان زنجان صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم که روز ۳۱ اسفند ماه ۲ مراسم در راستای آموزش فرهنگ حفاظت محیط زیست انجام گیرد. به اطلاع همشهریان محترم می رسانیم که همه مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز انجام خواهد گرفت و امیدوارم شاهد حضور پررنگ اقشار مردم باشیم.

 

در ادامه مراسم نماینده مجموعه سنگرسازان بی سنگر با اعلام آماد گی این سازمان در برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی، گفت: به جهت تقارن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز ایثارگران، این مجموعه آمادگی همکاری و پشتیبانی در روز ۱۵ و ۲۲ اسفند ماه را دارد و از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نیز دعوت می‌کنیم که در کنار ما در این دو مراسم حضور داشته باشند هرچند که قادر نیستیم مراسمی در شأن بزرگ جانبازان و ایثارگران محترم برگزار کنیم ولی در حد توان و امکانات موجود کوتاهی نمی‌کنیم.

 

در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان مردم نهاد و همراهان سبز اندیشان زنجان با اشاره به سابقه این سازمان در امور منابع طبیعی بیان کرد: در سال‌های گذشته با همکاری ۶۰۰ نفر از علاقه‌مندان در پارک جنگلی ملت و با حضور انجمن خیریه مهرانه کاشت نهال صورت گرفت و امسال نیز با همکاری شهرداری و به یاد سرداران شهید برنامه کاشت نهال در نقاط دیگر استان در دست اقدام است.

 

نماینده دبیرخانه همیاران طبیعت با شرح برنامه‌های این سمن تشریح کرد: در روز ۱۶ اسفند ماه مراسم رکاب زنی دوچرخه سواران از مبدا اداره‌کل منابع طبیعی به مقصد پارک ملت و در انتها کاشت نهال در محوطه پارک ملت با همراهی گروه سرود و تقدیر از دوچرخه سواران و مشارکت کمیته امداد امام خمینی انجام می گیرد. همچنین برنامه توزیع نهال جهت کاشت توسط علاقمندان به منظور ترویج فرهنگ کاشت نهال صورت می گیرد.

 

همچنین در این مراسم گزارش شد که امسال حدود ۵۵۰ هزار اصله نهال در زنجان جهت توزیع بین همشهریان آماده شده است که شامل ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر و باقی مانده نهال‌های مخصوص فضای سبز هستند که با همکاری شهرداری و شهرک‌های صنعتی کاشته می شود.

 

کد خبر 1153967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha