تلاش بنیاد مسکن فارس برای ماندگار شدن روستاییان در مناطق روستایی

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس برای ماندگار شدن روستاییان در مناطق روستایی و حفظ بافت جمعیتی روستاها تلاش های مطلوبی به انجام می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (شنبه 14 اسفند) با اشاره به بازنگری طرح هادی در روستای «ولیعصر (عج)» شهرستان کوار با مشارکت بنیاد مسکن فارس در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ هادی روستایی، سند توسعه 10 ساله روستاهاست و پس از گذشت این زمان، اجرای طرح های بازنگری ضرورت دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: این طرح ها موجب سامان دهی و اصلاح بافت موجود روستاها می شود و میزان و مكان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملكردهای مختلف از قبیل مسكونی، تجاری و كشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی ‌های عمومی ‌روستایی را برحسب مورد مشخص می کند و همچنین در قالب مصوبات، طرح‌ های سامان دهی فضا و سكونتگاه های روستایی و طرح ‌های جامع ناحیه ای را تعیین می کند.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امكانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیكی روستا و   ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسكن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ از اهداف طرح های هادی است.

زمانی تاکید کرد: بنیاد مسکن فارس برای ماندگار شدن روستاییان در مناطق روستایی و حفظ بافت جمعیتی روستاها تلاش های مطلوبی به انجام می رساند.

وی از شروع فاز دوم عملیات اجرای پارک روستایی در روستای «دستجرد» شهرستان استهبان نیز خبر داد و بیان کرد: این پارک با اعتباری بیش از پنج هزار میلیون ریال آغاز شده که اقدامی برای محرومیت زدایی روستایی است و موجب می شود روستاییان انگیزه بیشتری برای ماندگاری در روستا داشته باشند.

زمانی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس در استهبان که دارای  27 روستا و  سه شهر است خدمات می دهد و میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان این شهرستان در سال گذشته  310 میلیارد ریال بوده که شامل وام تعمیری یک هزار و 50  فقره، تسهیلات بلاعوض  406  فقره، تسهیلات مسکن محرومین 50 فقره و وام حوادث شهری و روستایی 110 فقره بوده است.

وی تامین زیر ساخت های آب و برق برای طرح های ملی مسکن را یک ضرورت دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا همزمان با پایان طرح های مسکن ملی، زیر ساخت های آب و برق نیز فراهم شود تا زمینه اسکان متقاضیان فراهم باشد.

زمانی افزود: به همین منظور برای تامین این زیرساخت ها در داراب اقدام شده است و موضوع مسکن اجاره‌ ای از جمله مباحث دیگری است که در طرح های ملی مسکن دیده شده و برای اولین بار کلید خواهد خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: ساخت پروژه مسکونی 30 واحدی «امام سجاد (ع)» واقع در شهرک امام سجاد (ع) داراب با پیشرفت فیزیکی86 درصد، اجرای زیر سازی پروژه 720 واحدی طرح  اقدام ملی در زمینی به مساحت 17 و نیم هکتار و  شروع ثبت نام و پایش 9 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن  از جمله اقدامات انجام شده در داراب است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سرچهان با مشارکت بنیاد مسکن نیز گفت: پیگیری بنیاد مسکن برای تهیه طرح تفکیکی شهر «حسامی» برای اجرای طرح در اراضی بنیاد مسکن اقدامی است که راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در سرچهان است.

کد خبر 1154015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha