دادگاه عالی آمریکا به نفع «اف بی آی» در پرونده جاسوسی از مسلمانان رای داد

دادگاه عالی ایالات متحده در مورد شکایت سه مرد مسلمان از کالیفرنیا که این سازمان را به نظارت غیرقانونی متهم کرده بودند،رای داد و این رای به نفع «اف بی آی» داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، دادگاه عالی ایالات متحده در مورد شکایت سه مرد مسلمان از کالیفرنیا که این سازمان را به نظارت غیرقانونی متهم کرده بودند،رای داد.

این دادگاه به اتفاق آرا حکم دادگاه بدوی در سال 2019 را لغو کرد.

این حکم به این معنی است که پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادگاه‌های بدوی بازمی‌گردد، در حالی که ادعاهای مطرح شده توسط شاکیان هنوز رد نشده است.

دادگاه عالی تجزیه و تحلیل دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده مستقر در سانفرانسیسکو را اشتباه توصیف کرد .

در این شکایت اف‌بی‌آی متهم به نفوذ به مساجد اصلی در جنوب کالیفرنیا و هدف قرار دادن مسلمانان آمریکایی به دلیل مذهبشان شده است.

این سازمان اف‌بی‌آی را متهم کرد که با هدف قرار دادن مسلمانان و نقض متمم اول قانون اساسی آمریکا، تبعیض‌های مذهبی را انجام می‌دهد و همچنین ممنوعیت تفتیش‌ها و توقیف‌های غیرمنطقی متمم چهارم را نقض می‌کند.

شاکیان عبارتند از: یاسر فازاگا، امام جماعت بنیاد اسلامی اورنج کانتی در Mission Viejo. علی الدین مالک که در مرکز اسلامی ایروین حضور یافت. و یاسر عبدالرحیم، مقیم دائم ایالات متحده از مصر که در مرکز اسلامی ایروین نیز حضور داشت. آنها توسط اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) و دیگران نمایندگی می شوند.

«یاسر فازاگا» که یکی از شاکیان پرونده است در ماه نوامبر در مورد ادعاهای امنیت ملی گسترده اف بی آی به الجزیره گفت: پتانسیل سوء استفاده بسیار غیر قابل باور است. تصور کنید ابزاز جاسوسی را در اعترافگاه یک کلیسای کاتولیک قرار دهند . ببینید که این مسئله تا چه حد می تواند وحشتناک باشد.

وی افزود: مردم به رهبران مذهبی خود اعتماد دارند، مردم می آیند و صمیمی ترین جزئیات خود را با ما در میان می گذارند.

در یک سری توئیت پس از صدور حکم دادگاه عالی آمده است که این تصمیم نشانه خطرناکی برای آزادی مذهبی و پاسخگویی دولت است.

در این توئیت ها آمده است : دادگاه عالی با استناد به «اسرار دولتی» به پنهان کردن سوء استفاده ها و خنثی کردن پاسخگویی در دادگاه ها ادامه می دهد.

شاکیان گفتند: مراجعه کنندگان ما مستحق عدالت هستند ؛مانند تعداد بیشماری از مسلمانان آمریکایی که حقوق و حریم خصوصی آنها در 20 سال گذشته از زمانی که دولت به اشتباه و نامتناسب مسلمانان آمریکایی را پس از 11 سپتامبر تحت نظارت قرار داد، نقض شده است.

این شکایت بر یک دوره 14 ماهه در سالهای 2006 و 2007 متمرکز بود، زمانی که  «اف بی آی» به یکی از مخبران به نام کریگ مونتیله پول داد تا اطلاعات مسلمانان را به عنوان بخشی از تحقیقات ضد تروریسم پس از 11 سپتامبر جمع آوری کند.

طبق اسناد دادگاه، مونتیله با مسلمانان جنوب کالیفرنیا ملاقات کرد، نامی مسلمان برای خود انتخاب کرد و گفت که می‌خواهد اسلام بیاورد. به گفته این روزنامه، مونتیله همچنین مکالمات را ضبط کرده و نظارت انجام داده است.

یک قاضی فدرال در سال 2012 ادعاهای مطرح شده علیه اف ابی آی را رد کرد.

کد خبر 1154031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha