غرس ۴۸ هزار نهال توسط یک خیر در ارتش

سرهنگ سهیلی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی از غرس ۴۸ هزار نهال توسط یک خیر در ارتش خبر داد.

سرهنگ محمود سهیلی، جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مراسم روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در ارتش گفت: ارتش یک سازمان مردم نهاد است و تفاوت این سازمان با سایر سازمان ها این است که ارتش قدرت خود را از مردم و جامعه می گیرد و وقتی خیرین اراده می کنند تا کاری را در سطح کلان انجام بدهند، معمولا پیمان نامه های خود را با ارتش می بندند. این خیر محترم نیز 48 هزار نهال برای استان تهران و 48 هزار نهال برای استان البرز پیش بینی کرده اند.

 

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش خاطرنشان کرد: ارتش تصمیم گرفت اراده این فرد خیر را محقق کند و به نیابت از هر شهید یک نهال را بکارد و روحی به این نهال ها بدهد این نهال ها به تعداد شهدای دفاع مقدس ارتش از امروز تا چند روز آینده نهال کاری می شود.  

 

وی اظهار کرد: این نهال ها می توانند در تصفیه خاک و هوا موثر باشند. این نهال ها ثمره جاودانه است، از سویی هوا را پاک می کنند و موجب پاکی محیط زیست می شوند. پیام پیامبر(ص) برای ما این است که هر کسی عمر کوتاهی برای آبادی و عمران زمین دارد. درخت یکی از بهترین ها برای عمران زمین است.

 

وی ادامه داد: جلوه ویژه این کار امروز این بود که به نیابت از هر شهید یک نهال غرس شد و این نهال ها سربازهای ما در نسل چهارم پس از انقلاب هستند که به یک اندیشه الهی شهید گره خورده اند.

 

وی گفت: شهدا پیام های خاصی را منتقل کرده اند و این تفکر الهی به آنها روح بزرگی داده است که آن روح بزرگ امروز حراست کننده کشور است و قسمت عمده ای از امنیت کشور را مدیون ایثار، جهاد، شهادت، مقاومت و انهدام دشمنان از تلاش شهدا در این مسیر رفیع داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهال ها تعدادی مثمر و تعدادی نیز تصفیه کننده آب و خاک هستند. کار مطالعاتی صورت گرفته است که در هر اقلیمی استان به استان این اقدام ادامه داشته باشد. امروز در ستاد ارتش قریب به 50 نهال غرس شد. در چند سال گذشته نیز یک باغ زیتون به نام شهدا غرس شد که این باغ امسال پنج ساله است.

 

وی اظهار کرد: محیط پادگان محیطی است که عناصر وظیفه باید از زیبایی آن لذت ببرند. باید این درختان را برای زیبایی به این محیط ها اضافه کنیم و هر کدام از سربازان در پرورش این درختان سهیم هستند و می توانند از وصیت نامه شهدا درس زندگانی بگیرند.

کد خبر 1154035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha