مسجد جایگاه مهمی در بهبود فرهنگ و تربیت دینی جامعه اسلامى دارد

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه مسجد، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است، گفت: مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگى و تربیت دینى است و جایگاه ویژه‌اى در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اسلامى دارد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» با اشاره به اینکه مسجد، مرکز ثقل فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی است که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می‌دهد، گفت: مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگى و تربیت دینى است و جایگاه ویژه‌اى در بهبود و تعمیق فرهنگ و تربیت دینی در جامعه اسلامى دارد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انعکاس اخبار مساجد در شرایط امروز، گفت: قصد داریم به‌صورت کلان، با موضوع تربیتی و با محوریت مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت کنیم.

 

وی گفت: همکاری مسجد و کمیته امداد با ایجاد بیش از ۴۰۰ مرکز نیکوکاری و توانمند سازی و کارآفرینی، اخذ مجوز ۲ مدرسه توسط بنیاد علمی‌تربیتی ساجدین و با نظارت آموزش و پرورش، ایجاد قرارگاه مساوات و همدلی، همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه با تأسیس ۵۰ پایگاه ازدواج اسان و فرزندآوری و همچنین فعالیت ۱۵۵۰ مسجد در طرح مسجد، سنگر سلامت با ارائه خدمات به بیماران کرونایی از نمونه‌های این طرح‌ها است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: یکی دیگر از طرحی‌هایی که با محوریت مساجد ایجاد شده طرح نذر هشتم است که هر ماه هشت زندانی به کمک مسجدی‌ها آزاد می‌شوند و تاکنون ۵۰۷ زندانی نیازمند با این طرح آزاد شده‌اند؛ همچنین استقبال زیاد از این طرح، باعث ملی‌سازی آن شده است.

کد خبر 1154065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha