۱۴۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات فرهنگی هنری مشارکت کردند/ اجرای۴ مرحله مسابقات قرآن، عترت و نماز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط این نهاد آمزشی و پرورشی،۱۴۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در مسابقات فرهنگی هنری مشارکت کردند.

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان گزارشی از اهم اقدامات استان در حوزه‌های مختلف پرورشی و فرهنگی ارائه و اظهار کرد:  220 فعالیت در قالب 19 برنامه فرهنگی و پرورشی در سطح استان اجرایی می‌شود.

 

وی شرکت 110 هزار نفر از دانش‌آموزان در 4 مرحله مسابقات قرآن، عترت و نماز، 140 هزار دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی هنری، 45 هزار دانش‌آموز در مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری،  18 هزار و 500 دانش‌آموز در جشنواره نوجوان سالم و 14 هزار دانش‌آموز در راهیان نور مجازی را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت در استان بر شمرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای برنامه یاریگران زندگی در 896 مدرسه با تحت پوشش قرار دادن بیش از 135 هزار دانش‌آموز و  اولیاء، اجرای طرح نماد در یک‌هزار و 638 مدرسه با پوشش بیش از 98 هزار دانش‌آموز و راه‌اندازی خط ملی 1570 و اجرای تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از دیگر اقدامات مهم این حوزه بوده است.

 

نریمانی برخی از موفقیت و دستاوردهای این حوزه را نیز تشریح کرد و کسب 46 رتبه اول تا سوم کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، 22 رتبه اول تا سوم کشوری در مسابقات پرسش مهر، 4 رتبه اول تا چهارم در مسابقات قرآن، عترت و نمازرا از موفقیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش برشمرد.

 

وی اضافه کرد: انتخاب آموزش و پرورش کردستان به عنوان برگزیده در موضوع اقامه نماز، کسب 12 رتبه اول تا سوم کشوری در جشنواره نوجوان سالم و رتبه اول کشوری در تجارب برتر تربیتی نیز از دیگر توفیقات کسب شده توسط این معاونت در آموزش و پرورش کردستان است.  

کد خبر 1154103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha