مردم را با حسن خلق و بیان شیوا به سمت توحید و ارزش های اخلاقی دعوت کنیم

حجت الاسلام مجتهد شبستری با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات مرحوم آیت الله مجتهد شبستری و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی، گفت: مردم را با حسن خلق و بیان شیوا به سمت توحید و ارزش های اخلاقی دعوت کنیم.

حجت الاسلام «جواد مجتهد شبستری» در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی که امروز ۱۴ اسفند به مناسبت ولادت سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سجاده نشین عبادت و تعلیم دهنده انوار قدسیه حضرت امام سجاد (ع) و ولادت مرد غیرت و شرف حضرت ابوالفضل العباس (ع) عمامه گذاری شاگردان مکتب اهل بیت (ع) برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: امروز در حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی دو برنامه داشتیم که یکی از آنها رونمایی از کتاب خاطرات مرحوم آیت الله مجتهد شبستری بود و دیگری علامه گذاری 9 نفر از طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی که همزمان با اعیاد شعبانیه معمم شدند.

 

تولیت حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی (ره) با تبریک میلاد امام حسین (ع)  افزود: طلاب برای معمم شدن باید دوره های مخصوصی را بگذرانند و از نظر تحصیلی باید پایه 7 و 8 به بالا باشند و پس از هشت سال تحصیل در حوزه علمیه می توانند ملبس و معمم شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: رسالت حقیقی طلاب با معمم شدن آغاز می شود. طلبه هایی هستند که سال های سال در درس خارج فقه اساتید شرکت می کنند اما ملبس نشده اند، بنابراین رسالت واقعی طلاب از زمان معمم شدن آنها آغاز می شود.

 

تولیت حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی تصریح کرد: تبلیغ معارف دینی باید با زبان، بیان و اخلاق مناسب صورت بگیرد و مردم را باید با حسن خلق و زبان و بیان شیوا به سمت توحید و ارزش های اخلاقی دعوت کنیم.

 

حجت الاسلام مجتهد شبستری تصریح کرد: موضوع تبلیغ معارف دینی از زمان معمم و ملبس شدن طلاب به صورت جدی آغاز می شود و رسالت طلاب از این زمان آغاز می شود.

 

گفتنی است، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی که امروز ۱۴ اسفند به مناسبت ولادت سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سجاده نشین عبادت و تعلیم دهنده انوار قدسیه حضرت امام سجاد (ع) و ولادت مرد غیرت و شرف حضرت ابوالفضل العباس (ع) عمامه گذاری شاگردان مکتب اهل بیت (ع) برگزار شد.

کد خبر 1154122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha