سختی‌های برگزاری جشن‌های شعبانیه در مساجد در دوران طاغوت

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی اولیاء گفت: در دوران طاغوت با سختی‌های زیاد جشن های‌اعیاد شعبانیه به ویژه نیمه شعبان را در مساجد برگزار می‌کردیم، قطعا دلیل این چالش‌ها نفوذ بهاییت در سیستم بود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی‌اصغر هاشمی اولیا» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نسل جوان باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشد و این یک تعارف نیست بلکه یک حقیقت است، اظهار کرد: زمانی که بنده یک طلبه بودم برای تبلیغ در برخی از مساجد منطقه شمیرانات و نقاط دیگر تهران و قم سخنرانی می کردم و مساجد در برگزاری مجالس مذهبی با دشواری های زیادی مواجه بودند.

 

امام جماعت مسجد حضرت قائم (عج) (واقع در تهران، منطقه چیذر، خیابان چیذری) گفت: وقتی قرار شد بنده امام جماعت مسجد حضرت قائم (عج) شوم و پس از آنکه تصمیم به توسعه این مسجد گرفتیم که از جمله آنها تاسیس حوزه علمیه بود چند بار از سوی ساواک احضار شدم، یک بار مسئول ساواک منطقه شمیرانات به من گفت می خواهی قم را به تهران بیاوری؟ من به او پاسخ دادم من در قم درس خواندم و کارم تدریس و تبلیغ دین است. خوشحال می شوم پسر خود را به مسجد و حوزه علمیه آن بفرستی تا با معارف دینی آشنا شود.

 

وی افزود: زمانی که مسجد حضرت قائم (عج) و حوزه علمیه آن را توسعه می بخشیدیم باز از سوی ساواک احضار شدم و هر بار در برگزاری برنامه ها در مناسبت های مختلف این وضعیت ادامه داشت از جمله مناسبت ها اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان بود. قطعا دلیل این موضوع نفوذ بهاییت در سیستم بود.

 

هاشمی اولیا در ادامه با بیان اینکه اگر ما امروزه به راحتی می توانیم مجالس مذهبی را در مساجد برگزار کنیم و توسعه مساجد به ویژه ساخت حوزه های علمیه در قلب مساجد به راحتی صورت می گیرد این به برکت انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: ما در زمان طاغوت با سختی های زیادی در دعوت از سخنرانان روبرو بودیم و مدام به ما می گفتند که منبری این را بگوید و این را نگوید.

 

وی ادامه داد: همه این مطالبی که تا اینجا گفتیم نتیجه اش این می شود که هم مردم باید قدردان انقلاب اسلامی باشند و هم اینکه همه تلاش کنند برای رونق مساجد زیرا که مسجد سنگر انقلاب بوده اند و این مساجد بوده اند که معارف دینی را به مردم منتقل کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی علیا خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم انقلاب به راه خود ادامه دهد و انشاءالله به دست صاحبش حضرت ولیعصر (عج) برسد، باید رونق مساجد بیشتر شود و این صرفا نباید در مناسبت های مذهبی باشد بلکه مساجد باید همواره برنامه داشته باشند و چه خوب است که در این زمینه از ظرفیت حوزه های علمیه خود استفاده کنند و این کاری است که ما در مسجد حضرت قائم (عج) با استفاده از ظرفیت طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه مسجد انجام می دهیم.

کد خبر 1154130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha